Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:07:23 GMT

اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۸۲۸

اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی

ایسنا/خراسان رضوی شورای شهر مشهد لایحه اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان مالیاتی همزمان با دهه فجر ۱۳۹۸ را به تصویب رساند.

شورای شهر مشهد، امروز، 30 دی‌ماه، در هشتادوسومین جلسه علنی خود لایحه اعطای تخفیف به پرداخت نقدی مؤدیان همزمان با دهه فجر ۱۳۹۸ را با قید دو فوریت با 13 رأی موافق به  تصویب رساند که متن این مصوبه به شرح ذیل است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای تشویق مؤدیان و تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری، هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به پرداخت نقدی مؤدیان به شهرداری بابت بدهی جاری و معوق ساختمانی خود (به استثنای موارد مندرج در تبصره ۲ بند ۲ مصوبه شماره ۳۳۴۳/۹۶/۴/ش مورخ ۰۳/۰۳/ ۱۳۹۶) و نیز عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات پسماند، بهای خدمات آتش نشانی و خدمات ایمنی مندرج در قبض نوسازی و عمران شهری؛ از تاریخ ۱۲ بهمن ماه لغایت ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بیست (۲۰) درصد تخفیف، از تاریخ ۱۶ اسفند ماه تا ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ هجده(۱۸) درصد و از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ به بعد شانزده(۱۶) درصد تخفیف، اعطا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱- اعمال و اجرای این تخفیف متناسب با میزان پرداخت نقدی بدهی، برای فیش‌های صادره تا پایان موعد تعیین شده فوق، امکان‌پذیر خواهد بود.

تبصره ۲- مهلت پرداخت فیش‌های صادره شهرداری از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۵ اسفندماه ۹۸، حداکثر تا پایان دهم فروردین‌ماه ۱۳۹۹، است».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین