Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کارگروه هنری استان به ریاست محمد کرم الهی مدیرکل حوزه هنری لرستان و حضور اعضای کارگروه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور اهمیت دهه فجر امسال به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد اتفاق‌هایی در کشور بودیم که بی شک ضرورت برنامه ریزی دقیق و توجه و اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری متناسب با فضای روز جامعه را دو چندان کرده است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان به فعالیت کارگروه هنری ستاد دهه فجر اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر پیگیری و تشکیل این کارگروه با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گرفت که امسال این وظیفه به حوزه هنری انقلاب اسلامی محول شده است.

کرم اللهی، ارائه تصوری هنرمندانه از انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هنرمندان و بهره گیری از توان بالقوه آنان در جهت تبیین دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی را از اهداف تشکیل کارگروه فرهنگی هنری ذکر کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های کیفی و مؤثر در ایام دهه فجر در سایه هم افزایی و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی استان امکان پذیر است؛ بر تلاش، برنامه ریزی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری باشکوه‌تر این آئین‌ها در سطح استان تاکید کرد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، برنامه ریزی در جهت تقویت جلوه‌های هنری مراسم، فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور پرشور هنرمندان کشور در برگزاری مراسم ملی و عمومی انقلاب اسلامی با هدف تقویت و با نشاط سازی مراسم، فراهم سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش هنرمندان به منظور نمایش آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بهره گیری از توانمندی‌های بالقوه هنرمندان و مراکز هنری، برگزاری جشنواره‌های مختلف در جهت حمایت از نوآوری و دستاوردهای جامعه هنری کشور را از رویکردها و وظایف اجرایی کمیته فرهنگ و هنر دهه فجر ذکر کرد.

کرم الهی همچنین معرفی و تجلیل از هنرمندان تأثیر گذار و تحول آفرین در عرصه هنر انقلاب اسلامی، تببین دستاوردهای هنری پس از انقلاب از طریق برگزاری نمایشگاه‌های هنری، نمایش هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف به منظور افزایش آگاهی عمومی و جلب و جذب جوانان و ایجاد امید به آینده انقلاب اسلامی و انجام و پشتیبانی لازم از ستادهای استانی و شهرستانی را از دیگر رویکردهای اجرایی این کارگروه عنوان کرد.

کد خبر 4830801

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری لرستان دهه فجر قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود