Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدکاظم دلخوش‌اباتری، نمایندۀ مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس» در گفت‌وگو با «ماهنامه نماینده»، با بیان اینکه پول‌های هنگفت نباید به عرصۀ انتخابات ورود کند، اظهار داشت: «در این رابطه باید در کشور قانونی تنظیم و تصویب شود تا مانع ورود چنین پول‌هایی به انتخابات شود.»

وی ادامه داد: «اگر این قانون یا هر قانون دیگری در کشور موجود نباشد، قطعاً کشور در آینده با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد و این امر باعث می‌شود که هر کسی با هر پولی که معلوم نیست از کجا تأمین شده پا در عرصۀ انتخابات بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نمایندۀ صومعه‌سرا با اشاره به هزینه‌های کلانی که در ایام انتخابات خرج می‌شود، بیان داشت: «برخی افراد هستند که در ایام انتخابات دست به بریزوبپاش می‌زنند و سفره‌های رنگینی برای کسب رأی پهن می‌کنند تا اقبال عمومی را به خود جلب کنند.»

دلخوش اضافه کرد: «جالب اینجاست که برخی افراد از همان اول صبح در حال پول‌پاشی هستند و تا آخر شب هم ادامه دارد. باید از این دست افراد پرسید که این پول‌ها را از کجا آورده‌اند که این‌طور دست به بریزوبپاش می‌زنند.»

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید جلوی این افراد را بگیرند تا انتخابات با صحت و سلامت برگزار شود، گفت: «به‌نظر من شورای نگهبان به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، چون این اتفاقات فراگیر شده است؛ مگر اینکه قوانین و مجازات سفت‌وسخت برای آن دیده بشود.»

این نمایندۀ مجلس ادامه داد: «اگر کسی با پول زیاد و هنگفت وارد انتخابات شد، باید سریع با آن برخورد شود. این نامزد باید از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده و حتی در زمان تبلیغات هم اگر شورای نگهبان متوجه شد فردی دست به هزینۀ کلان زده است، اول منبع این پول را مشخص کند و بعد سپس فرد را رد صلاحیت کند.»

دلخوش تأکید کرد: «اگر از همان ابتدا کار به‌صورت جدی صورت بگیرد، دیگر ما در عرصه‌های انتخابات شاهد این‌طور اتفاقات نخواهیم بود و انتخابات در صحت و سلامت خود برگزار خواهد شد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قوانین موجود انتخابات باید اصلاح بشود، گفت: «اگر این قوانین اصلاح نشود، متأسفانه افراد نالایقی با همین ترفندها راهی مجلس یا نهادهای حکومتی می‌شوند و کشور را دچار مشکل و چالش خواهند کرد.»

وی اضافه کرد: «به‌نظر من مجلس باید در قانون‌گذاری‌ها تجدیدنظر کند، این بدین معنا نیست که مجلس در امر نظارت و قانون‌گذاری خود کوتاهی کرده است؛ بلکه باید قوانین ناقص را اصلاح کند تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند راحت‌تر به وظایف خودشان عمل کنند.»

نمایندۀ صومعه‌سرا تصریح کرد: «متأسفانه خیلی از قوانین در کشور وجود دارد که در اجرا دچار نقص شده، این نشان می‌دهد که در کشور پایبندی به قانون کم است.»

دلخوش با اشاره به اهداف کسانی که با هزینه‌های کلان راهی مجلس می‌شوند، گفت: «اهداف اصلی این افراد را نمی‌دانم ولی کسی که دست به چنین هزینه‌هایی می‌زند، قطعاً دنبال یک رانت سیاسی یا اقتصادی کلان است و در این صورت اگر راهی مجلس شود به فکر منافع خود است و مردم را فراموش خواهدکرد.»

وی ادامه داد: «قطعاً هدف آن افراد خدمت به مردم و کشور نیست. آن‌ها افراد سودجو و منفعت‌طلبی هستند که منافع خود را بر منافع ملت ارجحیت داده و درصدد کسب ثروت و قدرت به هر طریق ممکن هستند.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خود مردم بهترین ناظران انتخاباتی هستند، گفت: «مردم به‌خوبی می‌توانند افراد سالم را از افراد سودجو تشخیص دهند؛ یعنی اینکه اگر دیدند افرادی در تبلیغات انتخاباتی بیش از حد هزینه می‌کنند، متوجه می‌شوند که این فرد سالم نیست و در فکر خود و منفعت خود است.»

دلخوش در پایان بیان داشت: «به هر پولی که از راه‌های نامشروع و نادرستی تأمین شود، پول کثیف گفته می‌شود و بدبختی آنجاست که پای این پول‌ها به انتخابات باز شود و افراد خواسته یا ناخواسته از این پول‌ها برای تبلیغات خود استفاده کنند. این خود یک مشکل بزرگ برای کشور به‌حساب می‌آید؛ زیرا این افراد جایگزین افراد لایق در خانۀ ملت می‌شوند و کشور را دچار مشکل می‌کنند.»

منبع: نماینده

کلیدواژه: اخبار انتخابات پول کثیف مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی‌های عمدی جنگل‌ها و مراتع استان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه هماهنگی پیشگیری از حریق با تاکید بر نقش دهیاران در برنامه پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی اظهار کرد: با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب استان، حریق تهدید جدی برای از بین رفتن مراتع و جنگل‌های استان است.

وی با بیان اینکه روستاها بیشترین درگیری را با مسئله حریق دارند، افزود: ۳۷۸ دهیاری استان باید ضمن اقدامات پیشگیرانه، آمادگی لازم در اطفای حریق‌های احتمالی را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جهت پیشگیری و اطفای آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع جلسات هماهنگی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با محوریت دهیاری‌ها برگزار شود، ادامه داد: آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

هژیری با تاکید بر شناسایی نقاط مستعد حریق در استان تاکید کرد: اطلاع رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغات روستایی انجام شود و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سایر اقلام مورد نیاز در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مناطق جنگی در پیشگیری از حریق مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خاموش شدن قطعی آتش‌های به جا مانده اطمینان حاصل کنند، گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضائی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین مؤثر در آتش سوزی‌های عمدی و انسان ساخت در مراتع و جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سال‌های گذشته گفت: پیش‌بینی راه‌های دسترسی در مناطق صعب‌العبور و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در اطفای حریق در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمان‌ها جهت کنترل و اطفای حریق کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 751176

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خمر در جامعه