Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه گفت: کنگره شعر اهل بیت فرصتی ارزشمند برای آشنایی آحاد امت اسلامی با فضائل اهل بیت و بیان ارادت مردم نسبت به اهل بیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج،به نقل از سایت تبلیغات اسلامی کردستان ،ماموستا ملاهاشم نوری صبح امروز در همایش پیش کنگره شعر اهل بیت که در مجتمع نور شهرستان قروه برگزار شد، ضمن تسلیت حوادث تلخ دی ماه شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: حب اهل بیت در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است و نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد نماز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن را موجب کمال انسان و قرب به ذات اقدس الهی دانست و از خداوند متعال مسئلت کرد تا ائمه اطهار و اهل بیت(ع) در روز قیامت شفیع مومنین باشند.

 

 

وی با اشاره به ارادت قلبی اهل سنت به اهل بیت، خاطرنشان کرد: اهل سنت ارادت قلبی نسبت به اهل بیت داشته و دارند و در منابع دینی و اشعار شاعران اهل سنت میزان ارادت آنها به اهل بیت اشاره شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه بر لزوم وحدت دین مذهب اسلامی تاکید کرد و افزود: کنگره شعر اهل بیت به همت عالی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است و این کنگره فرصت مناسبی برای آشنایی آحاد و امت اسلامی با فضائل اهل بیت و لزوم محبت اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه نیز در ابتدای این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) از حضور امام جمعه اهل سنت و ماموستاها و روسای ادارات، نهادها و خانواده شهدا قدردانی و بر لزوم ترویج حب اهل بیت در جامعه تاکید کرد و افزود: شعر اهل بیت را زمینه‌ای برای شناخت بیشتر از اهل بیت است.

حجت‌الاسلام عباس عبدی به اهمیت کار فرهنگی توسط اعضاء کانون مداحان و شعرای آئینی در برهه حساس کنونی اشاره کرد و از مجامع میانی سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در گام دوم انقلاب نیز نسبت به ایفای نقش سازنده خود عمل نمایند.

در این پیش کنگره چهل اثر از شعرای آیینی شهرستان برگزار شد و 11 نفر از شاعران آیینی به قرائت اشعار خود پرداختند.

در ادامه این برنامه دکلمه در وصف شهید، توسط خانم پارساجو قرائت شد و ۱۱ نفر از شعرای شهرستان آثار خود را قرائت کردند.

در پایان از شعرا و عوامل اجرایی کنگره تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است:  کنگره ملی شعر اهل بیت نیز با حضور شاعران آئینی استان‌های مختلف کشور ۱۴ اسفند ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما سردار سلیمانی رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی خراسان جنوبي فهما اردبیل اهل بیت کنگره شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) در بیانیه‌ای در واکنش به تصویب کمک کلان دولت بایدن به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بایدن و بسیاری از اعضای کنگره با ارائه بی‌قید و شرط میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل در حالی که این رژیم همچنان به کشتار فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد، مرگ اخلاقیات را رقم زدند.

به گزارش ایسنا، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در بیانیه خود آورده است: رئیس‌جمهور بایدن و بسیاری از اعضای کنگره با ارائه بی قید و شرط ۱۷ میلیارد دلار به دولت اسرائیل به‌رغم کارزار بی امان نسل‌کشی که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر شده است، مرگ اخلاقیات را رقم زدند.

«نهاد عوض» مدیر اجرایی ملی CAIR در بیانیه‌ای گفت: دولت بایدن اکنون از نقطه مرگ اخلاقیات عبور کرده است. بایدن با امضای قانونی که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چک سفید دیگری به ارزش ۱۷ میلیارد دلار برای نسل کشی‌اش می دهد، به روح ملت ما خیانت کرده و به اراده مردم آمریکا که اکثراً از آتش‌بس حمایت می کنند و با کمک های بی‌قید و شرط به اسرائیل مخالف هستند، بی اعتنایی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ۶ ماه گذشته، دولت اسرائیل حداقل ۳۴۰۰۰ فلسطینی را که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، قتل عام  کرد و افراد زیادی از جمله یک امدادگر آمریکایی از آشپزخانه مرکزی جهانی را به قتل رساند. دادن میلیاردها تسلیحات بیشتر به دولت اسرائیل علیرغم همه آن جنایات جنگی بی‌وجدانی است. مردم آمریکا، از جمله مسلمانان آمریکا، هرگز این روز سیاه را فراموش نخواهند کرد و هرگز دولت بایدن و بسیاری از اعضای کنگره را به خاطر اینکه ملت ما را در یک نسل کشی شریک ساختند، نخواهند بخشید.

این شورا تاکید کرده است: آمریکایی‌ها با همه ادیان و پیشینه‌ها اکنون باید صدای خود را بلند کرده و تلاش‌های خود را برای تضمین آتش‌بس، دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه و گام‌های مشخص برای پایان دادن به اشغالی که چرخه‌های خشونت را برای نسل‌ها آغاز کرده است، دو چندان کنند. این باید یک بار برای همیشه، اینجا و اکنون پایان یابد.»

شورا با یادآوری این نکته که دوشنبه آینده قرار است نهمین سالانه شورای سازمان‌های مسلمانان ایالات متحده (USCMO) را در کنگره برگزار کند، اعلام کرده است که در این مراسم بیش از ۵۰۰ نماینده مسلمان ثبت نام شده از بیش از ۲۰ ایالت از درخواست آتش بس فوری و دائمی و حمایت از آزادی بیان دانشجویان برای اعتراض در حمایت از حقوق بشر فلسطینی دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست