Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:58:33 GMT

نهادینه شدن صلح و سازش در ارکان جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۵۰۵

نهادینه شدن صلح و سازش در ارکان جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری ایرنا حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی روز دوشنبه در همایش صبر و در جمع سران عشایر، طوایف و بزرگان که در مجتمع قضایی تندگویان برگزار شد، بیان کرد:از جمله اهداف تاسیس شوراهای حل اختلاف در خوزستان ایجاد سلح و سازش در بین آحاد جامعه است.

وی با بیان بر اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش از جمله اهداف و برنامه‌هایی است که از سوی رییس قوه قضاییه با جدیت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: گذشتن از حق خود بدون چشمداشت، بزرگواری می‌خواهد و هم این افراد و هم کسانی که در این راستا میان دو طرف ایجاد سازش می‌کنند قابل تقدیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتالاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به آیات قرآن که خداوند می‌فرماید صبار و شکور باشید تا با شکرگزاری از سختی‌ها عبور کنید، افزود:هنگامی که سازش در پرونده ایجاد می‌شود، دو طرف از رای صادر شده راضی هستند در حالی که در محکمه قضایی، هرقدر قاضی عالم و عادل باشد، باز جای اعتراض برای فرد باقی است و نمی‌توان گفت پرونده مختومه شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و محکوم کردن این اقدام آمریکا، گفت: آنچه تا امروز انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است، گام برداشتن در مسیر الهی و مقابله ملت ایران در برابر بدخواهی‌های کشورهای استکباری است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی ادامه داد: ترس دشمن نیز از همین روحیه مردم است که در همه حال قدردان نعمت های الهی هستند.

قانون شوراهای حل اختلاف سال ۱۳۹۴ در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، و بر طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

برچسب‌ها ایران شورای حل اختلاف قانون اساسی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران شورای حل اختلاف قانون اساسی قوه قضاییه ایران شورای حل اختلاف قانون اساسی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند

 مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رییس، نواب رییس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رییس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: از موارد دیگری که در این نشست مطرح شد بحث سامانه ارکان قضایی بود. در واقع این سامانه به روز رسانی و در دسترس مسئولین ذیربط قرار گرفت. همچنین تصمیمات ارکان قضایی، سازمان لیگ فوتبال و کمیته داوران در چارچوب پیوست رسانه‌ای به موقع اعلام خواهد شد.

محمدنبی در پایان گفت: چیدمان داوران در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ برتر با هماهنگی و نظارت کارگروه تعیین شده لازم الاجرا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول