Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@10:03:26 GMT

پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۵۸۱

پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پشم سنگ ذاتاً یک عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از ذوب سنگ بازالت به دست می‌آید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پشم سنگ اصفهان، پشم سنگ انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد در این مطلب اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد.

پشم سنگ چیست:

جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه‌های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از مقداری چوب و یا گاز طبیعی و همچنین با دمیدن مقدار زیادی هوا به‌صورت مداوم، کک مشتعل می‌شود و حرارتی که تولید می‌کند آرام‌آرام سنگ بازالت را در دمای بالای ۲۰۰۰°c ذوب می‌کند.

سنگ مذاب از زیر کوره خارج می‌شود و به سمت دستگاه سانتریفیوژ هدایت می‌شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف می‌شود.

این الیاف به سمت نوار نقاله هدایت‌ شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه‌ای چیده می‌شود و به دستگاه پخت که اصطلاحاً کیورینگ می‌گویند فرستاده می‌شود.

در دستگاه پخت، الیاف به هم چسبیده و گاه مقداری رزین به آن اضافه می‌شود و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر را پیدا می‌کند.

پس‌ از این عملیات محصول، تولید شده، آرایش‌ شده و به قطعات مورد نظر برش می‌خورند و درنهایت توسط دستگاه بسته‌بندی، بسته‌بندی‌ شده و برای ارسال برای مصرف‌ کننده آماده می‌شود.

کاربرد:

در یک‌ کلام هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آن‌ها جلوگیری شود از این عایق می‌توان استفاده نمود. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می‌خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می‌کنیم.

انواع و کاربرد:

۱- عایق پشم سنگ تخته‌ای

همان‌گونه که از نام آن پیداست به‌صورت تخته‌ای تولیدشده و با ابعاد استاندارد ۶۰×۱۲۰ سانتی‌متری ارائه می‌شود.

۱-۱ کاربرد

بیشتر به‌عنوان عایق ساختمان جهت دیوارها و سقف و کف استفاده می‌شود و عایق بسیار مناسبی جهت جلوگیری از هدررفت انرژی و همچنین بسیار قوی جهت جلوگیری از انتقال صدا است، به‌گونه‌ای که استفاده از عایق پشم سنگ تخته‌ای باضخامت و چگالی متناسب می‌تواند نزدیک به %۹۹ دما و صدای محیط را عایق کند.

۲- عایق پشم سنگ لحافی

به‌صورت رول‌های ۱۰×۲/۱ متری تولید می‌شود و معمولاً همراه با کاور یا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ کرافت ساپورت می‌شود.

۲-۱ کاربرد:

بیشتر به‌عنوان عایق جهت سقف سوله‌ها و لوله‌های تأسیسات استفاده می‌شود.

این عایق به لحاظ قیمتی مقرون‌به‌صرفه بوده و جهت دمای ۵- الی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد عالی عمل می‌کند و در مقایسه با پشم‌ شیشه عملکرد بسیار بالاتر و قوی‌تری از خود نشان می‌دهد.

طول عمر بسیار مناسبی دارد و برای دمای محیط بسیار عالی می‌باشد.

۳- عایق پشم سنگ پتوئی

معمولاً به‌صورت رول‌های ۵×۲/۱ متری تولید می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض دارای یک‌طرف تور سیمی می‌باشد.

الیاف پشم سنگ با استفاده از نخ نسوز به تور سیمی دوخته‌شده و شکل رول به آن‌ها می‌دهد.

۳-۱ کاربرد

این عایق جزو عایق‌های با تفاوت حرارتی بسیار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین می‌باشد و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری می‌باشد.

بیشتر در کوره‌های صنعتی و برای عایق نمودن تانکرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و درکل جزو دسته عایق‌های گرم و مقاوم می‌باشد.

۴- عایق پشم سنگ لوله ای

همان‌گونه که از نامش پیداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله می‌باشد و قالب لوله‌ای شکل دارد و از وسط بازشده و لوله موردنظر را بغل می‌کند و با استفاده از بسته‌های فلزی یا پلاستیکی ساپورت می‌شود.

۴-۱ کاربرد

برای عایق نمودن انواع لوله به کار می‌رود و هم به‌عنوان عایق حرارت و هم عایق صوت (جلوگیری از نفوذ صدا از داخل لوله به بیرون) مورداستفاده قرارمی‌گیرد؛ و برای لوله‌هایی از سایز½ الی ۲۰ اینج قابل‌تولید می‌باشد.

در پایان از شما خوانندگان این مطلب بابت زمانی که گذاشتید و این مطلب را مطالعه فرمودید تشکر می‌کنیم و جهت اطلاع از قیمت پشم سنگ و اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌شود با شماره تلفن‌های شرکت پشم سنگ اصفهان ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۲ و ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۳ تماس حاصل فرمائید و یا از وب‌سایت این شرکت به نشانی www.stonewoolco.com دیدن فرمائید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زندگی با آیه‌ها» طرحی کامل جامع و کاربردی است

حجت الاسلام بهزاد محمدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه برکت و نزول قران است و قرآن در این راستا نقش هدایت‌گری برای آحاد مردم دارد اما متأسفانه این مهم آنگونه که باید در جامعه مورد توجه قرار نگرفته و نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: کم توجهی به قرآن مثل انسانی است که در بیابان رها شده و نقشه راه ندارد به طور حتم نداشتن نقشه راه خسران را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به طرح زندگی با آیه‌ها ها در قالب طرح مسطورا گفت: با مردم استان مرکزی عهد منعقد کردیم که در این طرح مشارکت گسترده داشته باشند.

همزمان با سراسر کشور آغاز شده و مقرر شد ۳ سال تداوم داشته باشد و ۳۵۰ فراز از آیات قرآن به صورت ویژه مورد توجه باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در این طرح آیه‌های کاربردی در زمینه توحید، نبوت، معاد، امامت و ایمان به صورت ویژه کار می‌شود.

وی افزود: ماه رمضان امسال اجرای ۳۰ فراز از آیات قرآن در قالب طرح مسطورا دستور کار قرار گرفته و این فرازها برگرفته از کتاب طرح اندیشه اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خصوص طرح زندگی با آیه‌ها بیاناتی داشتند و متناسب با بیانات و خط مشی رهبری محتوا ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در مرحله نخست حفظ این آیات انجام و سپس بحث ترجمه و تدبیر صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: تمام ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم استان مرکزی از جامعه روحانیون، اساتید دانشگاه، قشر کارگر به این طرح لبیک گفتند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: همچنین در بخش تدبیر و ترجمه قرار است از ظرفیت ائمه جماعت، نخبگان، جامع دانشگاهی، اساتید قرآنی و هر فردی که توان علمی در خصوص بیان تفسیر، تدبیر داشته باشد تو مردم، بهره معنوی از آیات ببرند.

وی افزود: این طرح در لایه استانی، شهرستانی و ملی طراحی شده است لیگ‌های مختلفی همچون لیگ مساجد، جامعه قرآنی، لیگ پایگاه بسیج، لیگ بانوان و کودکان در این طرح مورد مهر قرار گرفته است و شهروندان پس از شرکت در مسابقه نهایی از جوایز ارزنده برخوردار شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت افرادی که در شهرستانها در این طرح شرکت کنند می‌توانند در مسابقه ملی محفل که در صدا و سیمای ملی طراحی شده، شرکت کنند.

مشارکت ۲۰۰۰ نفر در بازه زمانی سه روزه

حجت الاسلام محمدی گفت: در یک بازه زمانی کوتاه ۳ روزه در طرح مسطورا، حدود ۲ هزار نفر شرکت کردند و باید اذعان کرد یک طرح کاربردی است و محتویات مختلف این طرح نیر آماده شده است.

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن طرح زندگی با آیه‌ها، ظرفیت لازم برای اقشار مختلف از جمله برای کودکان پیک با مفاهیم قرآنی و با تصویر کودکانه، رنگ آمیزی، جدول، چیستان، معما و کلیپ مخصوص نوجوانان متناسب با اقشار مختلف پیش بینی شده و در واقع مجموع یک طرح فراگیر است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: این طرح از چند روز گذشته شروع شده و شهروندان با ارسال عدد ۵ به ۳۰۰۰۱۹۲۴ در این طرح شرکت کنند و تا پایان ماه رمضان فرصت دارند ۳۰ فراز را حفظ کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ۴۰ درصد شرکت کنندگان در این طرح بانوان هستند، گفت: برگزاری مسابقه پس از عید فطر انجام می‌شود و باید اذعان داشت این مهم برای اقشار مختلف، جدا گانه طراحی شده هر چند در ماه رمضان هر شب به صورت ملی مسابقه برگزار می‌شود.

کد خبر 6053894

دیگر خبرها

  • نحوه تعمیر کاربردی لامپ LED باکمک یک مداد (فیلم)
  • برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری چگونه در سامانه شهرزاد ثبت‌نام کنیم؟
  • یو پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟  
  • توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی در استان یزد
  • بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن ها
  • خدمات جدید اپلیکیشن «تامین من»
  • کاربردی‌ترین یخچال برای فروشگاه‌ها
  • «زندگی با آیه‌ها» طرحی کامل جامع و کاربردی است
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است