Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرد روس برای منجمد کردن مغز مادرش مبلغ قابل توجهی پرداخت کرد.



 رویترز خبر داد: «الکسی فوروننکوف» بعد از مرگ مادر ۷۰ ساله‌اش مبلغ قابل توجهی را برای منجمد کردن مغز او پرداخت کرد به این امید که با پیشرفت علم در آینده دوباره مادرش به زندگی بازگردد.



در حال حاضر مغز مادر این مرد در کنار تعداد زیادی از مغز‌ها و اجسادی که شرکت روسی «کریوروس» آن‌ها را منجمد کرده، در نیتروژن مایع غوطه‌ور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این شرکت مخازنی چند متری را برای این منظور در خارج از مسکو احداث کرده و درآمد قابل توجهی نیز از این راه کسب می‌کند.



این اجساد و بخش‌هایی از بدن انسان در دمای منهای ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند تا این اجساد متلاشی نشوند، گرچه تا به امروز هیچ دلیل علمی‌ای دال بر بازگشت مردگان به زندگی وجود ندارد، اما این اقدام شرکت روسی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.



این مرد روس می‌گوید‌: «من، چون به مادرم خیلی وابسته بودم این کار را انجام دادم و معتقدم این تنها فرصتی خواهد بود که شاید بتوانم بار دیگر در آینده او را ببینم.»



او گفت: قصد دارد مغز خود را نیز بعد از مرگ به همین طریق منجمد کند.



با این حال یفگینی الکساندروف رئیس کمیته علوم دروغین آکادمی روسیه به روزنامه «ازویستا» گفت: منجمدسازی انسان‌ها یک فعالیت تجاری محض بوده و هیچ پایه و اساس علمی ندارد.



گفتنی است قیمت منجمد کردن بدن کامل انسان ۳۶ هزار دلار است، اما منجمدسازی مغز ۱۵ هزار دلار هزینه می‌برد. یک کارمند در روسیه به طور متوسط ۷۶۰ دلار حقوق دریافت می‌کند، در حالی که قیمت این کار برای غیرروس‌ها کمی بالاتر محاسبه می‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کافی‌شاب‌های زنجیره‌ای استارباکس که دوره سه ماهه منتهی به 31 مارس 2024 را به عنوان سه ماهه دوم در تقویم مالی در نظر می‌گیرد، ترازنامه خود را اعلام کرد.
 
بر این اساس، درآمدهای شرکت در بازه زمانی ژانویه تا مارس با کاهش 2 درصدی به صورت سالانه به حدود 8.6 میلیارد دلار رسید. انتظارات بازار این بود که شرکت در این دوره 9.1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
 
فروش فروشگاه‌های مشابه استارباکس که انتظار می‌رفت در این دوره افزایش یابد نیز اولین کاهش خود را از پایان سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند و چهار درصد کاهش یافت. ترافیک فروشگاه‌های استارباکس نیز شش درصد کاهش یافته است.
 
سود هر سهم این شرکت که در بازه زمانی ژانویه-مارس سال گذشته 79 سنت بود، در مدت مشابه سال جاری به 68 سنت کاهش یافت. انتظار می‌رفت این شرکت به ازای هر سهم 79 سنت سود داشته باشد.
 
لاکسمن نراسیمهان، مدیرعامل استارباکس، در کنفرانس مجازی سرمایه‌گذاران که پس از اعلام ترازنامه شرکت برگزار کرد، گفت: "عملکرد ما در این سه ماهه ناامیدکننده بود و انتظارات ما را برآورده نکرد."
 
نراسیمهان با تاکید بر اینکه آنها با فضای کاری چالش برانگیز مواجه بودند، توضیح داد که باد مخالف در سه ماهه قبل ادامه داشت.
 
نراسیمهان با بیان اینکه همچنان شاهد نوسانات اقتصادی در خاورمیانه هستیم، اظهار داشت که به فرصت‌های رشد بلندمدت منطقه امیددارند.
 
نراسیمهان ماه گذشته اعلام کرد که بنیاد استارباکس و گروه الشایا مستقر در کویت، که حقوق عملیاتی این شرکت در خاورمیانه را در اختیار دارد، 3 میلیون دلار به تلاش‌های بشردوستانه برای ارائه کمک‌های غذایی در غزه و آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) اهدا کردند.
 
مدیران استارباکس کاهش فروش در سه ماهه قبل را ناشی از تحریم شرکت به دلیل «تصور نادرست» از نگرش شرکت نسبت به اسرائیل دانستند.

 

دیگر خبرها

  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی