Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کله جوش یکی از غذا‌های محلی و سنتی شهر اصفهان است و به طور عمده در شهر‌های خراسان و یزد به سبک و سیاق مختلف طبخ می‌شود. این غذا را با نام‌های کالا جوش، کل جوش، دوغ گرمه، قروتی، کال جوش، کشک جوش می‌شناسند.

مواد لازم برای پخت کال‌جوش:
کشک ساییده ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
گردو ۱۰۰ گرم
نعنا خشک به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کله جوش:

برای طرزتهیه کله جوش، ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید، زیرا نعنا سریع می‌سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلالی خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت بدهید کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیاز‌ها اضافه کنید نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

طرز تهیه کالجوش

مواد لازم برای کله جوش:
ماست نیم کیلو
پیاز بزرگ ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱-۲ قاشق غذاخوری
پونه خشک به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کالجوش با ماست و رب:

ابتدا پیاز را خلالی درشت خرد کنید و با کمی روغن تفت بدهید تا حدی که پیاز‌ها نرم شوند در این روش لازم نیست پیاز‌ها سرخ و طلایی شوند سپس مقداری پونه خشک داخل آن بریزید و کمی رب گوجه فرنگی و فلفل و اگر دوست داشتید زردچوبه بزنید و به سرعت هم بزنید که پونه‌ها نسوزند. بعد از آن مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه بدهید مواد با هم خوب بپزند.

سپس ماست را با نمک و خیلی کم آب هم بزنید و به مواد اضافه کنید و آن را دائم هم بزنید تا بریده بریده نشود.

نکاتی برای پخت کالجوش:

• این روش را می‌توانید با کشک هم درست کنید؛ و در روش بالا از ماست استفاده کنید.

• بعضی افراد کل جوش را به صورت غلیظ دوست دارند و بعضی افراد رقیق، بعضی ترش و بعضی‌ها دوست ندارند ترش باشد که این کاملا سلیقه‌ای است.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 «اینجا نشستیم، تحولات ایران را زیر نظر داریم و جنگ اطلاعاتی خود را به پیش می‌بریم... ایران فکر نکند فردا که رابطه ما با روسیه بهم خورد می‌تواند اینجا را پس بگیرد... ما تنها نیستم، برادر ما اسرائیل در کنار ماست، شالوم اسرائیل...» اینها بخشی از مواضع کارشناس باکویی یکی از تلویزیون باکو است. این اظهارات را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟