Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@20:49:09 GMT

عراقچی: به سفیر انگلیس تذکر جدی داده شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۷۸۲۴

عراقچی: به سفیر انگلیس تذکر جدی داده شد

خبرگزاری ایرنا: «سید عباس عراقچی» روز دوشنبه در خصوص حضور سفیر انگلیس در یک تجمع غیرقانونی در گفت و گویی اظهار داشت: ما سفیر را احضار کردیم. برخورد بسیار تندی با وی صورت گرفت و بعد از آن وزارت امور خارجه هم بیانیه داده است و در سطر آخر این بیانیه تاکید کردیم که اگر چنین اقدامی مجددا تکرار شود، فقط به احضار بسنده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: فکر می‌کنم این پیام بسیار روشنی است که درخصوص این اقدام نامتعارف به طرف انگلیسی داده شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه‌ آیا همین سفیر به کشور بازمی‌گردد، اظهار داشت: انگلستان هنوز سفیر خود را تغییر نداده است. وی بنابر بر دلایلی شخصی خودش از کشور خارج شده است و مجددا برمی‌گردد.
راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران شامگاه شنبه (۲۱ دی ماه) به دلیل حضور در یک تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر برای ساعاتی بازداشت شد که به دلیل برخورداری از مصونیت دیپلماتیک و پس از احراز هویت آزاد شد.

وی به دلیل حضورش در این تجمع غیرقانونی، همچنین به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: عراقچی سفیر انگلیس تذکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل