Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: گروه موسیقی بومی و محلی «ژیار» به بخش نواحی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی راه یافت.

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد: گروه موسیقی فولکلور "ژیار" از بین ۲۴۰ گروه شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب شده که  ۲۹ بهمن ماه به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اینکه 11 نفر از علاقمندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند، افزود: لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی از اعضای این گروه می‌باشند.

حیدری اظهار کرد: هنرمندان گروه "ژیار" با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات "الله مزار"، "سردار عیوض خان"،"شاهسیار"و "لاریک" را اجرا خواهند کرد.

گفتنی است "ژیار" کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است.

یادآوری می‌نماید سرپرستی گروه "ژیار" را مجید کلابی و مدیریت آموزشگاه موسیقی مُقام را بر عهده دارد، وی از سن ۹ سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته، شش سال سابقه آموزش دوتار و در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره‌های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تکنوازی دوتار مقام‌های بسیاری را کسب کرده است و بزرگترین دستاورد "گروه ژیار" شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان می‌باشد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از 24 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن جشنواره بین المللی موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم