Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:07:51 GMT

بازگشت یک زن داعشی عامل وقوع بحران در دولت نروژ

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۸۰۷۹

بازگشت یک زن داعشی عامل وقوع بحران در دولت نروژ

حزب راستگرای نروژ به دلیل اختلاف نظر با دولت ائتلافی بر سر بازگرداندن یک زن عضو داعش کناره گیری خود را از دولت اعلام کرده است. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، دولت میانه راست نروژ به دلیل اختلافات ایجاد شده در آستانه بحرانی سخت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب راستگرای پیشرفت نروژ امروز ( دوشنبه) اعلام کرد که از دولت ائتلافی این کشور کناره گیری خواهد کرد. دلیل این تصمیم حزب پیشرفت اختلافات در دولت ائتلافی بر سر بازگرداندن یکی از اعضای زن داعش از سوریه بوده است. این خبر را "سیو جنسن"، وزیر دارایی نروژ و رئیس این حزب راستگرای افراطی اعلام کرده است.

حزب پیشرفت نروژ مخالف بازگرداندن این عنصر داعشی به کشورش بود.  با خروج این حزب، ائتلاف حاکم به نخست وزیری "ارنا سولبرگ" اکثریت خود در پارلمان را از دست می‌دهد.

البته سولبرگ اعلام کرده که همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند و یک دولت اقلیت از محافظه کاران، لیبرال‌ها و دموکرات مسیحی‌ها را رهبری خواهد کرد. این سه حزب با هم 61 کرسی از مجموع 169 کرسی پارلمان را در اختیار دارند. حزب راستگرای پیشرفت 27 کرسی پارلمان را در اختیار دارد.

سوریه|هلاکت مسئول امور نفتی داعش در دیرالزورروسیه 76 کودک داعشی را از مناطق درگیری سوریه و عراق به داغستان بازگرداندعراق| دستگیری 10 تروریست داعشی در موصل

 

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که به تصمیم حزب پیشرفت احترام گذاشته و از همکاری‌های سازنده آن از سال 2013 تشکر می‌کند. وی تاکید کرد که همچنان خواهان همکاری با این حزب است.

روز جمعه یک زن 29 ساله عضو داعش همراه با پسر ودخترش از سوریه به نروژ بازگردانده شد. این زن در پاکستان متولد شده اما بزرگ شده نروژ است.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا داعش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا داعش اتحادیه اروپا داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

 اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد.

با شروع جنگ وحشیانه در غزه و اوکراین، وزیر امور خارجه نروژ استدلال کرد که حمایت غرب از این کشور جنگ زده اروپایی با آنچه در مورد نقض قوانین بین المللی در غزه است، تفاوت دارد.

اید گفت: «بسیاری از کشور‌های غربی در استفاده از همان زبانی که در برابر نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده می‌کنند، تردید داشتند، به‌عنوان مثال، زمانی که روسیه در اوکراین آنها را نقض می‌کند، ما به راحتی آن را به کار می‌بریم، اما در غزه اینگونه نبود».

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که از روز یکشنبه آغاز شد، در بحبوحه جنگ وحشیانه جاری اسرائیل در غزه برگزار می‌شود که طی آن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی عمدتاً زن و کودک شهید شدند و ده‌ها هزار نفر مجروح، یا مفقود شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند