Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو، یک روز سرد زمستانی از خواب بیدار می‌شوید. دیرتان شده است. با عجله، صبحانه خورده‌نخورده از در خارج می‌شوید و به سمت ماشینتان می‌روید و در کمال ناباوری می‌بینید شیشه‌های ماشینتان کاملا یخ زده است. اگر با آن شیشه‌های یخ‌زده بخواهید رانندگی کنید با جان خود و بقیه بازی کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هم بخواهید با کاردک یخ‌ها را بتراشید تا ظهر باید کاردک دستتان باشد آن هم اگر شیشه خودرو را با خط و خش یکی نکنید. خوشبختانه راه‌های دیگری برای از بین بردن یخ شیشه‌های ماشینتان وجود دارد که در این مطلب می‌خواهیم چند مورد از آنها را برای شما بازگو کنیم.

روش اول؛ آب و یخ‌زدگی شیشه خودرو

روش اول استفاده از آب است. در دماهای خیلی پایین چون مجدد آب یخ می‌زند بهتر است از این روش استفاده نکنید؛ اما با این حال آب ولرم در دسترس‌ترین مورد برای از بین یخ‌زدگی شیشه خودرو است. آب را ولرم و با آب گرم یخ‌های شیشه ماشینتان را آب ‌کنید. هرچه یخ بیشتری روی ماشینتان را پوشانده باشد طبیعتا به آب بیشتری نیاز دارید. این مقدار از چند لیوان تا چند گالن متغیر است. حواستان باشد که ما گفتیم آب ولرم نه آب داغ و جوش. چون اگر آب جوش استفاده کنید تغییر ناگهانی دما باعث ترک خوردن شیشه‌ها خواهد شد و وضع بدتر می‌شود. آب مورد نیاز را می‌توانید هنگام دوش صبحگاهی‌تان در حمام تهیه کنید. این‌طور وقت اضافی برای تهیه آب گرم هدر نخواهید داد. یکی دیگر از دلایل عدم استفاده آب جوش این است که در دمای سرد، اگر آب جوش را به بیرون بریزید به‌سرعت یخ زده و پودر می‌شود. حالا آب گرم را روی شیشه‌ها بپاشید. روی شیشه‌هایی که یخ زده‌اند آب گرم بریزید. خواهید دید که یخ کاملا از بین می‌رود.
سپس با دستمال بقیه‌اش را پاک کنید. با این‌که آب گرم اغلب یخ‌ها را ذوب می‌کند اما باقی‌مانده یخ‌هایی را که روی شیشه راننده هستند هم باید با دستمال پاک کنید. خوشبختانه پس از پاشیدن آب گرم یخ مورد نظر به اندازه کافی نرم است که با دستمال یا دستکش از بین برود.

روش دوم؛ استفاده از ضد یخ

یک ضد یخ بخرید یا خودتان آن را بسازید. مایع‌های ضد یخ در بیشتر فروشگاه‌های لوازم خودرو و تعمیرگاه‌ها قابل خریداری هستند؛ اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید یا خواستید پولش را پس‌انداز کنید اشکال ندارد، می‌توانید ضد یخ را خودتان درست کنید:

مقداری الکل را داخل یک ظرف تمیز اسپری بریزید. چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. درش را بگذارید و سپس ظرف را تکان دهید تا خوب مخلوط شود؛ یک ترکیب عالی برای از بین بردن یخ‌زدگی شیشه خودرو.

ضد یخ تجاری یا خانگی خود را روی شیشه‌ها اسپری کنید. فرقی ندارد چه ضد یخی است، کافی است آن را روی یخ‌ها اسپری کنید و بگذارید به خورد یخ‌ها برود. یکی‌دو دقیقه منتظر بمانید. هرچه مقدار بیشتری ضدیخ استفاده کنید زمان انتظار کمتر خواهد بود. این روش می‌تواند برای یخ‌زدگی شیشه خودرو کاربردی‌تر از مورد قبل باشد. سپس با کاردک یا دستمال تمیز کنید. با استفاده از یک دستمال، کاردک یا دستکش پلاستیکی یخ‌های باقی‌مانده را تمیز کنید. می‌بینید که خیلی سریع‌تر از قبل از یخ‌زدگی شیشه خودرو از بین می‌رود. نقطه انجماد یخ‌های تجاری معمولا پایین است و از این جهت اشکالی ندارد آنها را در ماشین نگه دارید مگر این‌که دما منفی ۲۰ درجه فارنهایت برسد.

روش سوم؛ استفاده از کارت اعتباری

یخ‌آب‌کن ماشین خود را روشن کنید. این روش برای وقتی است که نه آب ولرم در اختیار دارید، نه ابزاری مثل کاردک و دستکش و ضد یخ. در این روش برای تمیز کردن یخ‌ها از شیشه‌های ماشین از کارت اعتباری استفاده می‌کنید. برای شروع ماشین خود را روشن کنید و هیتر/یخ‌آب‌کن را تا بالاترین درجه ببرید. در طول فرایند پاک کردن یخ‌ها بگذارید درجه هیتر همچنان بالا بماند. این‌گونه به مرور زمان یخ‌ها را نرم خواهد کرد و کار را آسان‌تر خواهد ساخت.

یک کارت اعتباری پیدا کنید. در کیف پولتان بگردید ببینید کارت اعتباری یا کارت شناسایی و از این قبیل مدارک همراهتان است یا نه. فقط یادتان نرود که از کارت لمینت شده استفاده نکنید، چراکه این کارها به اندازه‌ای سفت نیستند که یخ را پاک کنند. در صورت امکان از کارتی استفاده کنید که برایتان اهمیت ندارد و مثلا از یک کارت قدیمی که تاریخ انقضایش هم گذشته استفاده کنید نه کارت پایان خدمتتان. یخ‌ها را بتراشید. لبه کارت را در زاویه مخالف شیشه بگیرید و محکم فشار دهید. سعی کنید کارت را تا جای ممکن صاف نگه دارید تا خم نشود در غیر این صورت کارت از بین خواهد رفت. خسته نشوید و ادامه دهید. کارت‌های اعتباری کمی زمان می‌برند و مثل کاردک عمل نمی‌کنند. سقت بتراشید. اگر می‌ترسید که کارتتان بشکند سه تا کارت را با هم بگیرید و بتراشید.

از دستمال یا مایع تمیزکننده هم کمک بگیرید. همین‌طور که دارید یخ‌ها را می‌تراشید احتمالا مقدار زیادی یخ دور و بر شیشه‌ها جمع شده‌اند. هر از چند گاهی مقداری مایع تمیزکننده روی آنها بریزید و بگذارید چند ثانیه باقی بماند. همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا یخ‌ها آب شوند.

روش چهارم؛ استفاده از بسته‌های برنج گرم یا گرم‌کننده‌های دست

برنج را داخل کیسه زیپ‌دار بریزید و به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. همین‌طور که داخل ماشین نشسته‌اید بسته برنج گرم را چندین بار داخل شیشه بمالید. با این کار شیشه گرم می‌شود و یخ آب خواهد شد.
گرم‌کننده‌های دست را هم می‌توانید به همین شکل در داخل ماشین استفاده کنید. سپس می‌توانید وارمرها را با جوشاندن آب شارژ کنید.

مزیت این روش نسبت به روش‌های قبلی این است که شیشه گرم شده و وقتی استارت زده و شروع به رانندگی می‌کنید دوباره یخ نخواهد زد. همچنین داخل ماشین گرم است و شما در آن هستید.

مواظب و سریع باشید. همان‌طور که آب جوش ممکن است شیشه را بترکاند، اگر وارمر (گرم کننده)ی داغ را به مدت زیاد نگه دارید به شیشه فشار وارد می‌کند. فقط به اندازه‌ای نگه دارید که نشانه‌ای از آب شدن یخ آشکار شود. برای تمیز کردن رطوبت هم می‌توانید از برف‌پاک‌کن‌ها هم کمک بگیرید.

روش پنجم؛ پوشاندن شبانه شیشه‌ها

شب‌ها شیشه‌های ماشین را بپوشانید. یک راه تضمینی برای جلوگیری از اتلاف وقت و دیر رسیدن هنگام صبح، این است که اصلا نگذارید شیشه‌ها یخ بزنند. بدین منظور، شیشه‌های ماشین را با حوله یا پارچه ضخیم یا مقوا بپوشانید تا شبنم یا یخ روی آنها شکل نگیرند.

صبح‌ها کاور شیشه را بردارید. هر چیزی را که روی شیشه‌ها گذاشته‌اید بردارید. ممکن است نمدار یا یخی باشند و از این جهت اگر بار دیگر می‌خواهید از آن کاورها استفاده کنید حتما قبل از انداختن آنها در صندوق عقب مانع ضد آبی نظیر برزنت را در صندوق عقب پهن کنید.

هر لکه یخی را بتراشید. با این‌که با این روش می‌توان از یخ‌زدن به مقدار زیادی جلوگیری کرد اما ممکن است هنوز چند لکه یخ روی شیشه‌ها بسته باشد. با کاردک، ناخن یا هر وسیله مناسب دیگری آن چند لکه را هم بتراشید.

کد خبر 479128 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن زمستان مهارت‌های زندگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زمستان مهارت های زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند

تین نیوز

بررسی های علمی نشان می دهد تا سال ۲۰۴۰، میزان تولید خودروهای برقی از میزان تولید خودروهای احتراق داخلی (بنزینی) پیشی خواهد گرفت و این خودروها یکه تاز عرصه صنعت خودروسازی جهان خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، در سال های اخیر، بازار خودروهای هیبریدی در ایران نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده است. اگر شما قصد خرید ماشین های هیبریدی موجود در ایران را دارید، ما در این مقاله، مشخصات ۶ تا از بهترین ها را برای شما شرح خواهیم داد. پس از مطالعه این مقاله، با اطلاعات کامل، می توانید مناسب ترین خودرو را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

1. نیسان سیلفی هیبرید؛ یکی از ماشین های هیبریدی در ایران با دو موتور

نیسان سیلفی هیبرید، که با تکنولوژی e-Power شرکت نیسان عرضه می شود، یک خودرو سدان متوسط است که با تلفیقی از موتور بنزینی و الکتریکی، تجربه ای مشابه به خودروهای الکتریکی کامل را ارائه می دهد. این مدل یک موتور بنزینی دارد که به عنوان ژنراتور عمل کرده و بدون این که مستقیماً چرخ ها را به حرکت درآورد، باتری های موتور الکتریکی را شارژ می کند. موتور الکتریکی این خودرو توانایی تولید ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به لحاظ مصرف سوخت، نیسان سیلفی هیبرید توانایی رسیدن به مصرف ۲۵.۶ کیلومتر بر لیتر را دارد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، شرایط فروش اقساطی نیسان سیلفی هیبرید، فرصتی استثنایی برای خرید است.

2. تویوتا chr هیبریدی؛ ماشین هیبریدی در ایران برای رانندگی نرم و کم مصرف در شهر

تویوتا CHR هیبریدی یک خودروی کراس اوور کوچک است که با فناوری هیبریدی پیشرفته تویوتا عرضه می شود. این خودرو در دو نسخه موتور هیبریدی، ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و نسخه ۲.۰ لیتری با ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید شده است. این مدل ها بر بهره وری سوخت و کاهش انتشار دی اکسید کربن، تکیه دارند.

امکاناتی مانند سیستم های ایمنی پیشرفته، صفحه نمایش دیجیتالی قابل تنظیم و اتصالات مدرن، تویوتا CHR هیبریدی را به خودرویی مدرن تبدیل کرده است. این خودرو به دلیل ابعاد مناسب و عملکرد هیبریدی، یک انتخاب مطلوب برای کسانی است که به دنبال یک رانندگی نرم و کم مصرف در شهر هستند. برای استعلام قیمت تویوتا chr هیبریدی یا حتی خرید اقساطی این خودرو، به سایت های معتبری مانند سپند خودرو مراجعه کنید.

3. تویوتا کمری هیبرید؛ یکی از بهترین انتخاب ها برای خریداران ماشین های هیبریدی موجود در ایران

تویوتا کمری هیبرید یک سدان با کیفیت بالا است که به سیستم هیبریدی شرکت تویوتا مجهز شده است. این خودرو با موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی، قدرتی معادل ۲۰۸ اسب بخار تولید می کند. تویوتا کمری هیبرید برای داشتن تعادلی مناسب بین کارایی و راحتی طراحی شده و با مصرف سوخت تخمینی ۲۱.۶۸ کیلومتر بر لیتر در شهر و ۲۲.۵۳ کیلومتر بر لیتر در بزرگراه، از نظر مصرف سوخت بسیار مقرون به صرفه است. این خودرو همچنین با طراحی داخلی جذاب و امکاناتی نوین، تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می دهد.

4. هیوندای سوناتا هیبرید؛ یک سدان متوسط هیبریدی با موتور بنزینی و موتور الکتریکی

هیوندای سوناتا هیبرید، یک سدان متوسط است که با موتور بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی ۵۱ کیلوواتی همراه شده است. این ترکیب قدرتی معادل ۱۹۲ اسب بخار تولید می کند و انتقال قدرت آن از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو صورت می گیرد. سوناتا هیبرید علاوه بر عملکرد قوی، مصرف سوخت بسیار خوبی دارد و در نمونه های استاندارد، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۱۹ کیلومتر بر لیتر در شهر یا بزرگراه برای این خودرو تخمین زده شده است.

5. کیا اپتیما هیبرید؛ ترکیبی از کارایی بالا در مصرف سوخت و عملکرد قوی موتور

کیا اپتیما هیبرید با یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی، به عنوان یک سدان متوسط شناخته می شود. این ترکیب قدرتی معادل ۱۹۲ اسب بخار تولید می کند و گشتاوری برابر با ۲۷۱ پوند-فوت دارد. سیستم هیبریدی این خودرو از نوع موازی است و شامل یک باتری لیتیوم-یون پلیمر با ولتاژ ۲۷۰ ولت می شود. کیا اپتیما هیبرید با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته تجهیز شده و سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو دارد.

6. لکسوس NX هیبرید؛ از خودروهای شاسی بلند هیبریدی در ایران

لکسوس NX هیبرید، یک شاسی بلند با طراحی مدرن و فناوری پیشرفته است. این خودرو با موتور هیبریدی لکسوس ارائه شده و شامل یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی است که در مجموع قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار تولید می کنند. مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۶.۴ لیتر در بزرگراه است. با طراحی داخلی جادار و امکاناتی مانند سیستم ایمنی پیشرفته، NX هیبرید گزینه ای ایده ال برای خریداران خودروهای لوکس و دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

خرید اقساطی خودرو های هیبریدی؛ انتخابی جذاب برای دوستداران محیط زیست

در این مقاله، ۶ تا از بهترین ماشین های هیبریدی در ایران را معرفی کردیم. این خودرو ها شامل نیسان سیلفی هیبرید، تویوتا chr هیبریدی، تویوتا کمری هیبرید، هیوندای سوناتا هیبرید، کیا اپتیما هیبرید و لکسوس NX هیبرید می شود. اگر قصد خرید هر یک از این خودروها را دارید، خرید با شرایط قسطی، فرصتی فوق العاده برای شما به ارمغان می آورد. برای بررسی شرایط خرید اقساطی هر یک از این خودروها، به وبسایت مجموعه سپند خودرو به آدرس (sepandkhodro.com) سر بزنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها