Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@18:34:48 GMT

شناسایی ۳۰۰۰ ساختمان ناایمن توسط آتش‌نشانی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۸۴۷۹

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ پیروز حناچی امشب در مراسم بزرگداشت حادثه پلاسکو، با بیان اینکه داغ دل خانواده شهدای این حادثه با مسائل مالی حل نخواهد شد، اظهار کرد: باید ببینیم بعد از شهادت آتش‌نشانان وضعیت شهر چقدر تغییر کرده و ایمن‌تر شده است، این شهدا اقداماتی را در راستای ایمنی دیگران انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار تهران افزود: اکنون وضعیت تجهیزات در اختیار سازمان آتش‌نشانی با قبل از پلاسکو قابل قیاس نیست، در حادثه پلاسکو فقط سه دستگاه خودروی سنگین با برد ارتفاع بالا داشتیم، اما اکنون تعداد این تجهیزات زیاد شده است.

وی تصریح کرد: مطمئناً هیچ فردی نمی‌خواست حادثه پلاسکو روی دهد، اما برخی مواقع عدم احتیاط ایمنی می‌تواند حوادثی پیش بیارود که تا قبل از آن قابل پیش‌بینی نبوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تاثیر حضور آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اصلاح آیین‌نامه‌ها بوده، اکنون سه هزار ساختمان ناایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آموزش‌های آتش‌نشانی در رابطه با ساختمان‌های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این‌ها مواردی است که بعد از حادثه پلاسکو به وجود آمد.

حناچی با بیان اینکه مدیران و دانش‌آموزان دو هزار و ۸۸۰ مدرسه در بحث زلزله آموزش دیدند، گفت: سازمان آتش‌نشانی تاکنون ۵۹ شهید تقدیم جامعه کرده است که ۱۶ شهید مربوط به حادثه پلاسکو بود، می‌دانم خانواده‌های شهدا خواسته‌های خاصی از جمله شهید محسوب شدن دارند که در حال پیگیری هستیم، اما اجرای این تصمیم با ما نیست.

وی عنوان کرد: مسقف کردن قطعه ۵۰ در بهشت‌زهرا، صدور کارت ایثار توسط شهرداری تهران و طراحی جایگاه شهدا در ساختمان پلاسکو از دیگر خواسته‌های خانواده‌های این شهدا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی حادثه پلاسکو ساختمان ناایمن آتش نشانی مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار اعلام کرد: عبور طوفان تندری از این شهرستان، سه‌شنبه‌شب منجر به وقوع ۶۶ مورد حادثه در شهر سبزوار شد. 

‍به گزارش ایرنا، عباسعلی معصومی صدر، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ این طوفان که بیشینه سرعت آن بنا به اعلام اداره هواشناسی به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رسید، حوادثی چون سقوط درختان بر روی کابل های شبکه برق، افتادن درخت در معابر و یا روی خودروها، آوار منازل مسکونی و گیر افتادن در آسانسور را به علت قطع برق در پی داشت.

وی افزود:‌ ۶۰ مورد از این حوادث مربوط به سقوط درخت بود که منجر به عملیات آتش نشانی برای رفع خطر شد، چهار مورد حبس در آسانسور و ۲ مورد نیز ریزش سقف منازل مسکونی در روستای "ایزی" سبزوار بود که با حضور به هنگام نجاتگران آتش نشانی سه نفر شامل یک زوج و فرزند ۲ ساله آنان به سلامت از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

معصومی صدر با بیان اینکه عملیات مزبور توسط پنج ایستگاه آتش نشانی سبزوار انجام شد،‌ گفت: هنگام عملیات آواربرداری در روستای ایزی، یکی از همکاران آتش نشان از ناحیه پا دچار مصدومیت شد.

طوفان تندری سه شنبه شب با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت شهرستان های سبزوار و داورزن در غرب خراسان رضوی را درنوردید.

شهر سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد،‌ دارای پنج ایستگاه فعال آتش نشانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان در انگلیس و ایرلند؛ پرواز‌ها لغو و برق مناطقی از دو کشور قطع شد مرگ هولناک ۶ نفر بر اثر صاعقه از ابتدای سال برخورد صاعقه در لنده سه مصدوم بر جای گذاشت

دیگر خبرها

  • مصائب روستای سوخته؛ این‌بار ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نه!
  • بازماندگان امام‌زاده ابراهیم چه می‌گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • بازماندگان امامزاده ابراهیم چی می گویند؟ «تنها ماشین آتش‌نشانی، آب داشت اما راننده نداشت»
  • ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نداشت؛ روایت بازماندگان روستای سوخته
  • طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد
  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان