Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه از دیدار هیأت اعزامی دولت ایران به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با هدف بررسی حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی این کشور در ایران، خبر داده است.

ریاست این هیأت را «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

بر اساس بیانیه کی‌یف، زلنسکی در این دیدار تصریح کرده است که ایران به آنچه برای تحقیق در مورد دلایل بروز این حادثه وعده داده بود، عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص گفته است: «اصل همه آنچه که در موردش با رئیس‌جمهور ایران صحبت کرده بودیم، انجام شده است.»

وی گفت دسترسی‌هایی که ایران به ۴۵ متخصص اوکراینی ارائه داد، این امکان را فراهم کرد تا قربانیان اوکراینی این حادثه شناسایی شوند. زلنسکی در عین حال تأکید کرد که لازم است تحقیقات مؤثر بیشتری در خصوص این حادثه انجام شود.

بر اساس این گزارش، در دیدار امروز سلامی و زلنسکی در مورد مسئله انتقال سامانه‌های ضبط اطلاعات هواپیمای سانحه‌دیده به اوکراین رایزنی شده است. زلنسکی اشاره کرده است که اوکراین برای رمزگشایی از اطلاعات این سامانه‌ها از توان و فناوری لازم برخوردار است.

قرار است به زودی گروهی از نمایندگان دولت ایران با سفر به اوکراین از نزدیک با توانایی فنی کی‌یف آشنا شود. به گفته دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، دو طرف توافق کرده‌اند که تمام تکه‌های باقی‌مانده از هواپیما، به اوکراین منتقل شود.

زلنسکی همچنین در این دیدار در مورد پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و پیگرد قضایی عوامل این حادثه، صحبت کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ای سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

خضری پور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین‌ خارجی استانداری کرمان با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کرد.

خضری پور با خانواده شهیدان رضا نورزهی ، محمد قاسم‌ احمدی ، راز گل علیزهی ، معصومه ، لطیفه و نازنین آچکزهی از شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان دیدار و ضمن شنیدن صحبت‌های خانواده شهدا، پیگیر حل مشکلات آنان شد.

گفتنی است در این حادثه شهیده راز گل آچکزهی و معصومه ، لطیفه ، نازنین ( مادر و فرزندان ) به شهادت رسیدند خانواده ای که در واقعه گلزار شهدای کرمان چهار شهید را تقدیم‌ نموده و دو نفر از فرزندان این خانواده مجروح شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • لحظه هولناک وقوع رعد و برق های وحشتناک در چین (فیلم)
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو