Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، میرزایی گفت: آیین نامه طرح ساماندهی باغات قصردشت توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ١٣٧٩ مصوب و به استانداری فارس ابلاغ شده است.

او افزود: براساس این طرح، باغات قصردشت به ۵ گروه تقسیم شده که در گروه یک با بیش از یک هزار هکتار به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود و این بخش از باغات حتماً باید تملک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی ادامه داد: در این زمینه جد‌ای از بخش‌هایی که در گذشته ساخت و ساز شده ٩۶٠هکتار از باغات باقی مانده گروه یک باید تملک شود.

او تصریح کرد: با توجه به این طرح مقرر شده از عواید مجوز‌های صادره در اراضی گروه پنج، باغات و اراضی پهنه‌های گروه یک تملک عمومی شود که تاکنون از عواید صدور مجوز در اراضی گروه پنج که به صورت زمین هستند، ٢۶٧هکتار به طور کامل توسط شهرداری تملک شده و بین ۴۵٠ تا ۵٠٠ هکتار از باغات هم به صورت شریک مشاعی توسط شهرداری تملک شده است.

رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت بیان کرد: با این کار، کاربری باغات در این بخش تثبیت شده و هیچ کس نمی‌تواند از تغییر کاربری سوءاستفاده کند.

میرزایی افزود: علاوه بر تملک باغات گروه یک، حدود ٧٠ هکتار از گروه ۵ باغات برای ایجاد فضای سبز عمومی در سجادیه فرهنگ شهر قرار شد تملک شود که تاکنون ٣٠ هکتار از این باغ‌ها هم تملک شده است.

او ادامه داد: براساس برآورد‌های اولیه برای تملک کامل گروه یک باغات قصردشت تا رسیدن به اهداف نهایی در این بخش به بیش از ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت در خصوص آیین نامه ساماندهی باغات قصردشت ادامه داد : از ٢۶٧هکتار باغی که توسط شهرداری تملک شده ، ١٠٠ هکتار به پارک و فضای عمومی تبدیل شده که از جمله می‌توان به پارک ٣٢هکتاری واقع در انتهای بولوار بهشت، پیاده راه و پارک چمران جنوبی به طول ۵ و دو دهم کیلومتر، شروع عملیات عمرانی پیاده راه شهید رمضانی به طول٣ کیلومتر و تجهیز و راه اندازی چندین باغ بزرگ خانواده در نقاط مختلف محدوده باغات قصردشت اشاره کرد که مورد اقبال و استفاده شهروندان نیز قرار گرفته است.

میرزایی اظهارداشت: در حال حاضر ٨۵ هکتار از باغات واقع در بولوار شهید کسایی و پشت بیمارستان دنا برای ایجاد فضای سبز عمومی در دستور تملک قرار گرفته که حداقل هزینه‌ای بیش از ٣۵٠ میلیارد تومان در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ های قصرالدشت اعتبار ساماندهی باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند