Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا اعلام کرد، گزارشات رسانه‌ای درباره کاهش چشمگیر کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه کاملا نادرست و گمراه‌کننده هستند. اتحادیه اروپا کمک‌های مالی پیش از عضویت ترکیه در این بلوک را در سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش داده و در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش‌های بیشتر این کمک‌ها ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا گزارشات رسانه‌ای اخیر درباره موافقت اتحادیه اروپا با کاهش جدید کمک‌های مالی این بلوک به ترکیه پیش از عضویت این کشور در این اتحادیه را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه رسانه‌ای فونکه اخیرا با استناد به نامه‌ای که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پارلمان اروپا ارسال کرده بود، اعلام کرد کمک‌های مالی این اتحادیه به ترکیه برای سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت کاهش می‌یابد. این گروه رسانه‌ای اعلام کرده بود کاهش کمک‌های مالی به آنکارا به دلیل "حفاری غیرمجاز" برای استخراج گاز در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل قبرس و همچنین ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در اکتبر گذشته صورت می‌گیرد.

اما پیتر استانو، سخنگوی بروکسل در امور خارجی و سیاست امنیتی در بیانیه‌ای گفت: بورل نامه‌ای خطاب به پارلمان اروپا که در آن از کاهش بیشتر کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه خبر داده باشد، ارسال نکرده است.

وی افزود: گروه رسانه‌ای فونکه احتمالاً این مساله را با نامه فرستاده شده برای یکی از اعضای پارلمان اروپا پس از آنکه آن‌ها سوالی درباره این کمک‌های مالی مطرح کرده بودند، اشتباه گرفته است. تمامی رسانه‌ها که این حقایق و آمارهای مطرح شده را به رویدادهای کنونی و حتی نشست لیبی در برلین مرتبط دانسته‌اند، کاملا نادرست و گمراه‌کننده هستند.

وی افزود: کاهش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و پس از آن در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی صورت گرفته و در حال حاضر کمیته تخصیص بودجه اتحادیه اروپا هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر کمک‌های مالی ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی اتحادیه اروپا ترکیه کمک مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا/ اولادقباد و طیبی در قله اروپا
  • قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تکذیب یک شایعه تبلیغاتی؛ باشگاه هوادار به فروش نرفته است
  • تکذیب فروش امتیاز باشگاه هوادار از سوی مدیرعامل
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین