Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:44:53 GMT

محیط‌بانان خلخال به کمک حیوانات وحشی شتافتند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۵۸۹

محیط‌بانان خلخال به کمک حیوانات وحشی شتافتند

سرپرست اداره حفاظت محیط  زیست خلخال سه شنبه در گفتگو با ایرنا از اجرای مرجله سوم دانه پاشی در سطح وسیعی از مناطق محل زیست حیوانات وحشی و  شکارگاه‌های این شهرستان توسط محیط‌بانان خبر داد .

مهدی کسایی با تاکید بر اینکه دانه‌پاشی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطراری مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می گیردف بیان کرد: تغذیه دستی مربوط به حیات وحش علف‌خوار است و تحت هیچ شرایطی نباید به حیات وحش گوشت خوار غذا داد و  به همین دلیل از دوستداران حیات وحش درخواست می‌شود هرگز دست به چنین کاری  نزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  برودت هوا باعث نزدیک شدن حیات وحش گرسنه  به حاشیه شهرها، روستاها و راه‌های ارتباطی  شده و از اهالی بویزه ساکنان مناطق حفاظت شده  انتظار  می رود در فصل سرما از شکار و زنده ‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کرده و در صورت مشاهده حیوانات وحشی موضوع را به نزدیک‌ترین  پاسگاه اداره حفاظت محیط زیست اطلاع ویا با شماره 1540 تماس بگیرند.

خلخال در جنب اردبیل واقع بوده  و بخش بزرگی از زیستگاه‌های حیوانات وحشی استان اردبیل رد این شهرستان واقع است.

برچسب‌ها محیط زیست خلخال حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست خلخال حقوق حیوانات محیط زیست خلخال حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت‌ گونه در خطر انقراض جهانی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه برای دومین بار خبر داد.

سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار شدند.

به گفته وی، این تصاویر توسط محیط‌بان "ملک‌آرا خلیل طهماسبی" در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده سبزکوه ۱۱ اسفندماه پارسال توسط "محمدرضا احمدی" مسوول منطقه حفاظت شده سبزکوه ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گفت: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

تصاویر دیدنی از پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان | ببینید

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف‌پور گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسیده است.

کد خبر 849655 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان