Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@16:39:17 GMT

نقش کرسی در تندرستی ایرانیان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۸۵۰

نقش کرسی در تندرستی ایرانیان

ساعت24- کرسی مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌ محور دارد.

 از تدابیر تندرستی آدمیان از نگاه پزشکی پارسی، یکی هم توصیه به این است که بدن باید تحت‌تأثیر گرمای تابستان و سرمای زمستان قرار گیرد؛ چیزی که امروزه اصلا رعایت‌نمی‌شود و چنان در منزل و محل کار از تهویه مطبوع! بهره‌می‌بریم که معمولا لباس کارمان می‌تواند یکی باشد و در همه فصول، با یک لباس نازک خانگی در خانه به‌سرمی‌بریم!

در طراحی کرسی‌ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است؛ یعنی سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند و نیمه پایینی بدن و به‌ویژه پاها، گرم می‌شوند؛ یک طراحی هوشمندانه و البته که افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می‌پوشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان طب سنتی توصیه کرده اند بهتر است از زیادی گرم‌کردن یا سردکردن محل اقامت و به‌ویژه خانه‌های خود پرهیز شود و بگذاریم مادر طبیعت با تغییرات آب‌وهوایی خود، بدن‌هایمان را بسازد.

فواید این کار و کرسی‌داشتن، بسیار فراتر از صرفه‌جویی در سوخت و انرژی است. کرسی نیز، به‌مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌محور دارد.

چه خوب که کرسی‌هایمان را جایی دور از تلویزیون برپاکنیم و شب‌ها با اعضای خانواده، دور از جعبه فریبنده جادو، با میوه و آجیل دور آن جمع‌شویم و به هم لبخندبزنیم و گپ‌وگفت کنیم و شعری بخوانیم و متلی بگوییم و از حال هم باخبرشویم که در چنین رفتار رٶیایی، فواید بسیار نهفته‌است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سلامت کرسی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که بیش از نیمی از صهیونیست‌ها (بالغ بر ۵۸ درصد از آنها) معتقدند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید فوراً استعفا بدهد.

این شبکه می‌افزاید که ۲۸ درصد از این افراد کسانی بودند که قبلا به فراکسیون حامی نتانیاهو رأی دادند که در نهایت منجر به تشکیل ائتلاف کنونی کابینه در تل‌آویو شده است.

همچنین ۴۸ درصد از صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی نیز معتقدند که یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز باید فوراً استعفا بدهد. این میزان در مورد هرتصی هالوی حدود ۵۰ درصد است و ۵۶ درصد نیز معتقدند که رونین بار رییس شاباک نیز باید فورا استعفا دهد.

۵۴ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شده و حدود ۳۷ درصد نیز معتقدند که بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای شورای جنگی رژیم صهیونیستی، فورا باید این شورا را ترک کنند.

بر اساس این گزارش در صورت برگزاری انتخابات زود هنگام در شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو تنها ۱۸ کرسی کنست را از آن خود خواهد کرد و مجموع کرسی‌های ائتلاف کنونی کابینه از عدد ۵۰ فراتر نخواهد رفت. این در حالی است که فراکسیون اپوزیسیون در سرزمین‌های اشغالی که ریاست آن بر عهده بنی گانتس و یاییر لاپید است، دست کم ۶۵ کرسی را به خود اختصاص خواهد داد. این گزارش تاکید می‌کند که در این صورت فراکسیون مذکور بدون نیاز به مشارکت احزاب دیگر قادر به تشکیل کابینه خواهد بود.

کد خبر 6093779

دیگر خبرها

  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس