Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب پیرامون سیل اخیر سیستان و بلوچستان و کمک رسانی نهاد‌های مختلف به این استان اظهار داشت: طی روزهای گذشته بارندگی شدیدی درجنوب و جنوب غربی بلوچستان رخ داد که خسارات فراوانی را در برداشت و سیل بنیان کنی بود؛ هرچند که در این سیل تلفات جانی بسیار اندک بود، اما خسارات مالی فراوانی را به همراه داشت؛ از تخریب خانه ها و از بین رفتن دامها گرفته تا از بین رفتن اراضی کشاورزی که میلیارد ها خسارت برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این میان مردم، ارگان های دولتی و سپاه قدس پاسداران اسلامی از ابتدای این حادثه تاکنون آماده خدمت رسانی به مردم سیل زده شده‌اند و همراه مردم با تمام وجود در تلاش برای برطرف کردن ویرانی های حاصل از سیل هستند؛ مردم این منطقه از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران عنایت ویژه ای برای آنان قائل شده است و از تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری هرچه تمام ترو سریعتر ارگان های دولتی و مردمی، برای خدمات رسانی به مردم سیل زده بسیار خرسند و راضی هستند.

سلامی با اشاره به اینکه اقدامات نهادهای مختلف موجب شده است تا اراضی کشاورزی و جاده های مواصلاتی استان برای رفت و آمد مردم باز شود و مردم به خانه هایشان برگردند، ادامه داد: مسئولین از جمله نیروهای سپاه با تمام قدرت در حال خدمت رسانی به سیلزدگان هستند و برق مناطقی که قطع شده بود، اکنون تامین شده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص ارزیابی وحدت میان شیعه و سنی در مواقع بحرانی از جمله سیل تصریح کرد: مطمئنا همدردی و توصیه های مقام معظم رهبری و خدماتی که سایر ارگان های دولتی انجام می‌دهند، می‌تواند بهترین وسیله برای خنثی کردن تبلیغات دشمنانی باشد که عقیده دارند در شرایط بحران به اهل سنت رسیدگی های لازم صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین این خدمات و کمک رسانی می‌تواند تاثیر شگرفی بر نزدیکی دلها و وحدت هرچه بیشتر میان شیعیان و اهل سنت داشته باشد.

وی در پایان در خصوص اینکه خدمات رسانی به برخی روستاها در ابتدای سیل غیرممکن بود، اظهار داشت: به دلیل تخریب برخی از راههای ارتباطی کمک رسانیها به کندی انجام می‌گرفت،  اما در حال حاضر با کمک سپاه قدس پاسداران اسلامی و خدمات رسانی به وسیله هلی کوپتر، تقریبا  روستایی باقی نمانده است که کمک رسانی نشده باشد و تمام مسیرها برای کمک هموار شده است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه