Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:10:43 GMT

۱۱۸تبعه غیرمجاز از تعاونی های لرستان اخراج شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۰۵۸

۱۱۸تبعه غیرمجاز از تعاونی های لرستان اخراج شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ دراین راستا ۸۵۱ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون  کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که ۹۲ فقره آن در قالب گشت های مشترک با حضور نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به موجب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود که در این راستا  ۱۳ کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش و مهارت افزایی صورت می گیرد اظهار کرد: در مجموع ۹۶ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

آشتاب اظهار داشت: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده ی استان ثبت شده است.

برچسب‌ها اتباع غیر مجاز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع غیر مجاز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اتباع غیر مجاز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903116

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند