Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد علی انصاری شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان آثار هنری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) که در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، افزود: هنر یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین روش انتقال مفهوم است. 

وی گفت: در مکتب اسلامی ما هنر فاخر در خدمت بشر مطرح است و باید گفت که فرهنگ و زیر مجموعه‌اش هنر به عنوان یک عنصر اثرگذار در جامعه هیچگاه کهنه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: تمام زندگانی امیرالمومنین امام علی(ع) از بدو تولدش که با معجزه‌ای بزرگ در خانه خدا  و تا شهادتش که در محراب خدا بود  هنرمندانه بوده است؛شخصیت او آنقدر عمیق و وسیع است که در هر زمان باید به اندازه فهم خود آن را بازخوانی کنیم که بتوانیم براساس نیاز روز خود از آن بهره‌مند شویم.

حسین رضازاده رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) نیز در این آیین گفت: به دلیل نقش و جایگاه پر اهمیت اهالی هنر در جامعه از ابتدا تصمیم برآن شد که مراسم جداگانه برای تجلیل از این عزیزان برگزار شود.

وی افزود: کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) با توجه مقامات و مسوولان عالی رتبه کشور و اصفهان برگزار شد و در کنگره ۳۲۰ میهمان خارج از استان حضور داشتند و  جلسه اختتامیه این کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان عالی رتبه و قرائت پیام رییس جمهوری، آیات عظام مظاهری و جوادی آملی برگزار شد. 

وی خاطر نشان کرد که در این کنگره از ادیان دیگر چون ارامنه و کلیمی ها نیز حضور داشتند و با حضور خود در مراسم استقبال کردند که نشان می دهد امام علی(ع) متعلق به هم انسان‌هاست.

در پایان  محمدرسول حسن یار(نگارگری) ؛ رضا بدرالسماء( نگارگری) ؛  میرسید علی ظهیرالاسلام (خوشنویسی) ؛ محمد موحدیان عطار (گرافیک) ؛سعید طباطباییان (خوشنویسی) ؛مجید ملک زاده (معرق و مشبک فلز) ؛ محمدتقی حدت  (نقاشی) ؛رجبعلی راعی(قلمزنی نقش برجسته) ؛دکتر علی فرزانه (خوشنویسی نستعلیق) ؛مهدی عطریان (خوشنویسی) ؛ خانم الهه مهدیان (رشته قلم زنی) ؛مهدی فروزنده ؛خوشنویسی) ؛ خانم فیض الهی(مینیاتور مینیاتور) ؛  استاد مهدی(خوشنویسی) ؛  استاد مصطفی شعرباف (نقاشی) ؛ استاد علی مقارن عسکری(خوشنویسی) ؛ استاد مرضیه صدیقی (خوشنویسی)  تجلیل شدند.

کنگرهبازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) به مدت ۲ روز از ۲۵ دی در مرکز همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.
این رویداد فرهنگی به منظور پاسداشت چهاردهمین قرن شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و با هدف  اهتمام به حفظ اصول و ارزش های اسلامی به ویژه پاسداری از حریم ولایت، اهتمام به افزایش معرفت و آگاهی از وجوه متعدد مکارم و فضایل امام المتقین علی بن ابیطالب(ع) ، مطالعه و پژوهش در مبانی سیره و سلوک حکومت داری امام علی(ع) ، ضرورت شناخت دقیق تر از حجةالله فی الارضین امام الانس و الجن برای تبیین حق و باطل و تبیین راهگشای صبر امام علی(ع) در حوادث دوران ، شناسایی و معرفی و ارج نهادن اندیشمندان و پژوهشگران در عرصه تحقیقات پیرامون زندگانی امام الاولین ،  فراهم آوردن زمینه‌های مناسب و کارآمد برای بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های ژرف جامعه فرهنگی و هنری کشور با محوریت مصداق قرآنی "کونوا مع الصادقین" و  نیز  تداوم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه سار تفکر مرام و منش مولای متقیان (ع) برگزار شد.

 آیین اختتامیه نمایشگاه آثار هنرمندان کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) و تجلیل از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه، دوشنبه‌شب به میزبانی نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها اصفهان امام علی فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان امام علی فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش اصفهان امام علی فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود