Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:31:07 GMT

فرار ۷۵ زندانی با حفر تونل در پاراگوئه +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۳۴۸

فرار ۷۵ زندانی با حفر تونل در پاراگوئه +تصاویر

مقامات پاراگوئه اعلام کردند که ۷۵ متهم در زندان‌ این کشور از طریق حفر تونل فرار کردند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ اجتماعی حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مقامات پاراگوئه اعلام کردند 75 زندانی که اکثر آن‌ها اعضای یک باند مهم قاچاق اسلحه و مواد مخدر برزیلی بودند روز یکشنبه از زندانی در پاراگوئه از طریق تونلی که ظاهرا با همدستی نگهبان‌ها حفر شده بود، گریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش "یورونیوز"، مقامات پاراگوئه گفته‌اند که آنها تونلی را کشف کرده‌اند که زندانیان برای فرار کنده بودند و با 200 کیسه خاک مواجه شدند که زندانیان در چندین سلول جاسازی کرده بودند.

وزیر کشور پاراگوئه گفته است که اکثر زندانیان فراری به باند برزیلی "قدرت نخست پایتخت" (PCC) تعلق دارند؛ زندانی که اعضای این باند از آن گریخته‌اند در شهر "پدرو خوآن کابالرو" در مرز برزیل واقع است.

این باند در دهه 1990 در داخل زندان سائوپائولو تاسیس شد و نفوذش را در سراسر برزیل گسترش داد؛ به‌طوری که در مدت کوتاهی به بزرگترین سازمان خلافکار در برزیل تبدیل شد.

مقامات برزیلی گفته‌اند که 40 نفر از این زندانیان فراری برزیلی هستنند و مقامات نام و عکس آنها را به پلیس مرزی داده‌اند.

در پی این واقعه، رئیس زندان بلافاصله اخراج شد و "سیسیلیا پرز"، وزیر دادگستری پاراگوئه در اظهاراتی درباره این ماجرا گفت:‌ «ممکن نیست کسی در این مدت چیزی ندیده باشد؛ این کار مربوط به یک روز و یک شب نیست.»

به گفته "کمیسر آندرادا"، فرار مانند یک فیلم اکشن صورت گرفته است؛ آن‌ها تونلی را مانند آنچه که در فیلم‌ها دیده می‌شود با روشنایی داخلی از مرکز بهداشت زندان حفر کرده‌اند؛ بین تونل و نزدیک‌ترین نگهبانی فقط 25 متر فاصله وجود دارد.

3 مرد آمریکایی پس از تحمل 36 سال حبس با اثبات بی‌گناهی از زندان آزاد شدند!کشف اجساد بیش از 2000 جنین در خانه‌ پزشک آمریکایی

انتهای پیام/

R1545/P/S2,1392/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند