Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@05:16:11 GMT

جذب 2956 ريال سود از دل «کخاک»

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۴۱۳

جذب 2956 ريال سود از دل «کخاک»

پول نیوز - عملکرد «کخاک» در 9 ماهه سال جاری بسیار قابل قبول بوده و اغلب محل های درآمدی با رشد نسبت به گذشته همراه بوده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع خاک چینی ایران» طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال جاری به ازای هر سهم 2956 ريال سود به بار نشاند و رشد 140 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع، این شرکت در فصل بهار 962 ریال و در فصل تابستان 1097 ریال سود برای هر سهم بدست آورد اما؛ عملکرد پاییز کمتر از فصول دیگر بوده و 896 ریال سود عاید شرکت شده است.
در این مدت درآمدهای عملیاتی رشد 2 برابری داشته و در مقابل، بهای تمام شده 50 درصد افزایش داشته است. به همین جهت سود ناخالص 124 درصد رشد کرد.
مقدار فروش در این مدت 9 درصد بیشتر از گذشته بوده و به همراه رشد نرخ های فروش، فضای درآمدهای عملیاتی بهبود یافت. البته به رشد قابل توجه میزان صادرات نیز باید توجه داشت که درآمدزایی ارزی مناسبی به دنبال داشته است.
«کخاک» برآورد کرده در فصل زمستان 296 میلیارد ريال دیگر درآمدزایی کند و جمع کل مبلغ فروش خود را به رقم 1800 میلیارد ريال برساند. در حالی که در دوره 12 ماهه سال 97 حدود 1107 میلیارد ريال درآمد کسب کرده بود.
راه اندازی خط ۴ تولید کائولن فرآوری از اصلی‌ترین برنامه های شرکت به شمار می رود. راه اندازی این خط در 3 ماهه چهارم سال 98 در حال انجام است که پس از راه اندازی، ۳۰ هزار تن به ظرفیت کائولن فرآوری افزوده خواهد شد.
در کنار آن، 88 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی و 103 میلیارد ريال درآمد متفرقه شناسایی شد و به این ترتیب، مبلغ سود خالص «کخاک» در رقم 1108 ريال ایستاد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سود ناخالص صادرات درآمدزایی تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰میلیارد ریال به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد ریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر تزریق نقدینگی به بورس انرژی را  یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق دانست و گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به 121 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در همین راستا 32 شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی 46 درصد و سهم نیروگاه های دولتی 54 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد