Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:14:58 GMT

خواب هایی که خبر از آینده می دهند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۷۳۲

ایسنا/کردستان با آنکه خواب و رؤیا،‌ بخشی از زندگی انسان است و یک‌سوم از عمر انسان در خواب سپری می‌شود و آدمی در عالم خواب با رؤیاهای گوناگون دست‌به‌گریبان است، اما هنوز اکثر مردم از حقیقت خواب و خواب دیدن بی‌خبرند.

خواب، خواب دیدن و تعبیر رؤیا از دیرباز موردتوجه همگان بوده و هنوز نیز برای انسان‌ها حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رؤیاهای ما در آینده تعبیر می‌شود و آنچه در عالم خواب‌دیده‌ایم در متن زندگی ما و در عالم بیداری جامعه عمل می‌پوشد،‌ چه کسی در عالم خواب اتفاقات آینده را به ما الهام می‌کند و ما را از رویدادهایی که هرگز تصورش را نمی‌کردیم باخبر می‌سازد.

سید بهاء الدین حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از شگفت‌انگیزترین خواب‌هایی تاریخ بشریت که شباهت بسیار نزدیکی به مرگ دارد، خواب طولانی و بی‌نظیر اصحاب کهف است. خوابی که در آن از یک‌سو قدرت بی‌انتهای خداوند به نمایش گذاشته‌شده و از سوی دیگر بهترین و روشن‌ترین دلیل بر معاد جسمانی است.
وی اعلام کرد: قرآن درآیات متعدد ما را به این حقیقت آگاه می‌سازد که حداقل پاره‌ای از خواب‌ها، انعکاسی از آینده دور، یا نزدیک و به‌نوعی رؤیای صادقه هستند.
این استاد قرآنی با اشاره به رویاهای صادقانه عنوان کرد: در قرآن کریم به چند نمونه خواب برخورد می‌کنیم، که همه آن‌ها از حوادث آینده پرده برداشته است.
وی افزود: تعبیر بعضی از این حوادث، مانند خواب یوسف (ع)، که بعد از چهل سال به تحقق پیوست، نسبتاً دور بوده و بعضی مانند خواب پادشاه مصر و هم بندهای یوسف (ع) در آینده نزدیک‌تر اتفاق افتاده است.
حسینی از خواب‌های تعبیردار دیگری مانند رؤیای پیغمبر(ص) که در آیه ۲۷ سوره «فتح» آمده است، سخن گفت و به صادقه بودن بعضی از رؤیاها اشاره کرد.

وی اعلام کرد: پیامبر(ص) در این زمینه می‌فرماید: «خواب و رؤیا سه گونه است: گاهی بشارتی از ناحیه خداوند است، گاه، وسیله غم و اندوه از سوی شیطان و گاه مسائلی است که انسان در فکر خود می‌پروراند و آن را در خواب می‌بیند.»

خواب‌های رحمانی جبنه بشارت دارند

وی بیان کرد: روشن است، خواب‌های شیطانی چیزی نیست که تعبیر داشته باشد، اما خواب‌های رحمانی که جنبه بشارت دارد، حتماً باید خوابی باشد که از حادثه مسرت‌بخش در آینده پرده بردارد.
وی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «یکی از بدترین چیزهایی که درباره امتم از آن هراس دارم، پرخوابی است» بر اساس این دستور پیامبر همان‌گونه که دین اسلام هیچ افراط‌وتفریطی را نمی‌پذیرد در مورد خواب نیز باید حالت میانه‌ای را رعایت کرد.
وی در پایان تأکید کرد: ازنظر آموزه‌های قرآن، انسان نباید همه‌شب را یکسره در خواب باشد، بلکه باید در میانه شب‌بیدار شده و عبادتی را انجام دهد و آرامشی را کسب کرده و دوباره بخوابد. از همین رو، بیدار شدن از خواب در دل شب برای تهجد، نماز شب و قرائت قرآن، توصیه خداوند به پیامبر (ص) و مؤمنان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعبیر خواب استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود