Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:46:16 GMT

کمک ۹۸۰ میلیون تومانی خیرین زنجانی به مددجویان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۵۸۵

کمک ۹۸۰ میلیون تومانی خیرین زنجانی به مددجویان

ایسنا/زنجان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: خیرین زنجانی در قالب طرح مفتاح‌الجنه ۹۸۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد کمک کردند.

هدایت صفری شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای «طرح مفتاح‌الجنه» در دیدار با خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد در کنار داشتن نیازهای مادی، از نظر معنوی نیز نیازمند ملاطفت بوده و به همین منظور طرح «مفتاح‌الجنه» با هدف فراهم کردن زمینه دلجویی عاطفی از آن‌ها اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مجالست و هم‌نشینی با فقرا و نیازمندان از منظر اسلام، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و سفارشات ائمه معصومین (ع) در کنار توصیه به همنشینی با صالحان، ابرار، علما، دانشمندان، بزرگان و مومنان بر مصاحبت و مجالست با نیازمندان و فقرا تأکیدات فراوانی صورت گرفته؛ چراکه این عمل نیک و پسندیده موجب الفت، مهربانی و همدلی بیشتر در جامعه اسلامی می‌شود.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، هدف از اجرای این طرح را دیدار با خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و بررسی مشکلات و نیازهای مادی و معنوی آن‌ها در ابعاد مختلف عنوان و تصریح کرد: حضور مسئولان و خیران در منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد و بررسی و مشاهده مشکلات و نیازهای این خانواده‌ها موجب جریان‌سازی در جامعه در حوزه سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و اثرگذاری آن در خدمت‌رسانی مؤثر به نیازمندان و زمینه‌سازی برای کمک به رفع نیازهای جامعه هدف این نهاد می‌شود.

این مسئول رویکردهای مهم دیگر کمیته‌ امداد در اجرای طرح «مفتاح‌الجنه» را، ارتقای مسئولیت اجتماعی مدیران و آحاد مختلف جامعه در قبال نیازمندان و اطمینان‌بخشی و اعتمادافزایی به کارکردهای اثرگذار این نهاد در حوزه فقرزدایی عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد زمینه افزایش مشارکت خیران در سایر برنامه‌های اجرایی این نهاد و رفع مشکلات موجود در خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیران و دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود.

صفری با اشاره به گزارشی از اجرای این طرح در زنجان در ۹ ماهه امسال، ادامه داد: در قالب طرح «مفتاح‌الجنه» تا پایان آذرماه با ۹۶۵۸ خانواده تحت حمایت کمیته‌ امداد استان زنجان با همراهی مسئولان، خیران، حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، دیدار و از آن‌ها تفقد و دلجویی به عمل آمده است.

وی از کمک یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی کمیته‌ امداد استان زنجان برای رفع نیازهای مددجویان بازدید شده در قالب این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از مجموع کمک‌های انجام شده به مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد استان زنجان در قالب طرح «مفتاح الجنه»، بیش از ۹۸۰ میلیون تومان از طریق خیران و مسئولان زنجانی مساعدت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان كميته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان