Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اتمام مهلت صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی سال ۹۷ اظهار داشت: حدود ۱۵۰ شرکت صادرکننده که حتی یک دلار به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانده‌اند به دادستانی معرفی شدند.

محمد لاهوتی  درباره روند برخورد با صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی سال ۱۳۹۷ خود را انجام نداده‌اند، گفت: از امروز (سه‌شنبه اول بهمن ماه ۱۳۹۸) که مهلت صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی سال ۹۷ به پایان رسیده، به طور عملی بانک مرکزی فهرست برگشت ارز حاصل از صادرات سال قبل را برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند و این سازمان نیز برای آن دسته از صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد صادرات خود را رفع تعهد کرده باشند، ضریب صفر مالیاتی معادل ۱۰۰ درصد و همچنین استرداد ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن دسته از صادرکنندگانی که کمتر از ۷۰ درصد از ارز حاصل از صادرات خود را نیز رفع تعهد کرده باشند، متناسب با همان میزان ضریب صفر مالیاتی برای آنها اعمال شده و متناسب با همان ضریب نیز مالیات بر ارزش افزوده آنها استرداد می‌شود.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران خاطرنشان کرد: از امروز به بعد اتفاق جدید و خاصی برای صادرکنندگان رخ نخواهد داد و آنهایی که کمتر از ۷۰ درصد از ارز خود را بازگردانده‌اند نیز کماکان می‌توانند از چهار روش بانک مرکزی برای رفع تعهد خود استفاده کنند.

لاهوتی در خصوص معرفی صادرکنندگان به مرجع قضایی نیز اظهار داشت: این اتفاق تنها برای آن دسته از صادرکنندگانی خواهد افتاد که بازگشت ارز آنها به چرخه اقتصادی صفر بوده و تماس‌های بانک مرکزی را نیز بی پاسخ گذاشته‌اند.

رییس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: براساس اطلاعی که ما داریم از ابتدای اجرای سیاست رفع تعهد ارزی تاکنون، حدود ۱۵۰ شرکت هستند که حجم زیادی صادرات داشته و نه تنها یک دلار نیز به چرخه اقتصادی بازنگردانده‌اند، بلکه پاسخگوی بانک مرکزی به شکل تلفنی هم نبوده‌اند.

وی توضیح داد: این شرکت‌ها به دایره‌ای در دادگستری معرفی خواهند شد که برای این امر ایجاد شده است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: نگاه و رویکرد بانک مرکزی درباره صادرکنندگان تعاملی بوده و اگر صادرکننده‌ای مشکلی داشته به پرونده وی رسیدگی شده و اگر گفته‌های آنها ثابت شده باشد، برخورد قضایی و معرفی به مرجع قضایی نشده‌اند.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران خاطرنشان کرد: البته کارت بازرگانی برخی از شرکت‌ها اجازه فعالیت نداشته یا اگر وارداتی با ارز حاصل از صادرات خود انجام داده‌اند، اجازه واردات نداشته‌اند و میزان بازگشت ارز آنها مورد نظر نبوده است.

 ایبِنا

برچسب ها: ارز ، صادرات ، محمد لاهوتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارز صادرات محمد لاهوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند

محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات، به‌ویژه شهر دوبی است.»

«در ایران روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن بستنی مصرف می‌شود که از این میزان حدود هزار تن از سوی شرکت‌های صنعتی و ۲۰۰تن هم از سوی کارگاه‌ها و بستنی‌سازی‌های سنتی تولید می‌شود.» اینها را محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران در مورد آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می‌گوید. اما مهم‌تر از بستنی‌هایی که مصرف داخلی دارند، لژیونر‌ها و صادراتی‌ها هستند؛ بستنی‌هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی کسب کرده و دل مشتری‌ها را به‌دست آورده‌اند.

شکری در مورد صادرات بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند؛ صادراتی که رکورد ۴۰۰تن بستنی در روز را به دست‌آورده است؛ بستنی‌هایی که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات به‌ویژه شهر دوبی می‌رسند. علاوه بر حوزه خلیج‌فارس، بستنی‌های ایرانی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی کشور‌های آفریقایی مانند لیبی هم صادر می‌شود و صادرکنندگان نیم‌نگاهی هم به بازار چین دارند.»

مردم جهان بستنی ایرانی را با چه طعم‌هایی دوست دارند؟

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشور‌های دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشوری و با بسته‌بندی‌های مختص هر منطقه انجام می‌شود، می‌گوید: «چینی‌ها مزه‌های ایرانی مانند رز، گلاب و زعفران را خیلی دوست دارند و کشور‌های همسایه شمال ایران طعم زردآلو را می‌پسندند.»

این فعال صنعت تولید و تجارت بستنی با بیان اینکه بستنی ایران حتی به آمریکا و کانادا هم صادرات می‌شود، می‌گوید: «هرچند صادرات ما به این کشور‌ها محدود به ایرانیان ساکن در آنجا می‌شود، اما در شهر‌هایی مانند تورنتو عرضه بستنی ایرانی به جز فروشگاه‌های ایرانی به فروشگاه‌های غیرایرانی هم رسیده، ضمن اینکه به‌دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا هم هستیم.»

بستنی زعفرانی ابتکار ایرانی

بستنی از فرنگ به ایران رسید. ناصرالدین‌شاه قاجار در سفر به فرانسه بعد از خوردن بستنی میوه‌ای فرانسوی، عاشق این دسر جذاب شد و به خدم‌وحشم خود دستور داد طرز تهیه آن را از فرانسوی‌ها بگیرند و به ایران بیاورند و اینگونه شد که پای بستنی به ایران باز شد. نخستین کسی که در تهران بستنی درست کرد «ممد ریش» نامی بود که با چرخ دوره‌گردی‌اش روانه کوچه و بازار می‌شد و بستنی می‌فروخت. پس از او، اکبر مشتی (مشدی) به بستنی رنگ و بوی ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در میان ایرانیان و جهانیان محبوب شد. اواخر دهه۴۰ شمسی، دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد ایران شدند و بستنی در طعم‌ها و برند‌های مختلف عرضه شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم