Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره برخی از تناقضات و ابهامات موجود در دلایل رد صلاحیت‌های داوطلبین گفت: ابهامات افکار عمومی را باید شورای نگهبان برطرف کند. برخی از نهاد‌ها از جمله شورای نگهبان اطلاع‌رسانی نمی‌کنند کدخدایی یکطرفه صحبت می‌کند و حرف‌های کلی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا می‌گوید نمایندگانی که رد صلاحیت شدند مشکلات اقتصادی داشته‌اند، این حرف‌ها بار روانی ایجاد می‌کند بعد هم توضیح داده نمی‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره رد صلاحیت برخی از داوطلبین اقلیت‌های دینی به دلیل عدم التزام به اسلام، اظهار کرد: اقلیت‌های دینی باید به دین خودشان اعتقاد داشته باشند، وقتی وارد مجلس می‌شوند به کتاب مقدس خودشان سوگند می‌خورند. بار‌ها رهبری توضیح داده‌اند که منظور از التزام به ولایت فقیه، اعتقاد نیست یعنی، چون ساختار کشور اسلامی است اقلیت‌ها ملزم به رعایت قوانین هستند. این موارد باید برای افکار عمومی توضیح داده شود که ابهامی باقی نماند.

حکیمی‌پور دلیل رد صلاحیت خودش را نیز متناقض دانست و عنوان کرد: من بر اساس بند ۲ ماده ۲۸، عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت شدم. این هم از موارد کلی و ابهام‌آمیز است. من دبیرکل یک حزب هستم، یکی از شروط دبیر کل حزب، التزام به نظام و قوانین جمهوری اسلامی است این تناقض چطور حل می‌شود؟ بیشتر بخوانید: کشمکش شورای نگهبان و رئیس‌جمهوری در پی رد صلاحیت‌ گسترده اصلاح‌طلبان او با اشاره به اهمیت شفافیت و اجرای برابر قانون، توضیح داد: چیزی که برای مردم اهمیت دارد شفافیت، پاسخگویی و اجرای قوانین برای همه به صورت یکسان است. الان طوری شده است که خیال یک جریان از این دغدغه‌ها راحت است، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی انتخاباتی می‌کند، ولی رقبا در شب رای‌گیری و بعد از رای‌گیری هم دغدغه دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این اقدامات باعث تضعیف مجلس می‌شود و مجلس قوی با این روش شکل نمی‌گیرد. مجلس قوی زمانی شکل می‌گیرد که به انتخاب مردم اعتقاد داشته باشیم؛ همانطور که مردم به نظام اعتقاد دارند و پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. نمی‌شود که جایی مردم، ولی نعمت شوند و بابصیرت‌تر از خواص‌تر تلقی شوند، اما در انتخابات بگوئیم باید به مردم یاد داد چطور در انتخابات شرکت کنند.

حکیمی‌پور رد صلاحیت‌ها را گسترده‌تر از دوران قبل دانست و بیان کرد: چنین رد صلاحیت‌هایی همیشه بوده است، اما این بار، چون تعداد ثبت‌نامی‌ها زیادتر بود، میانگین رد صلاحیت‌شده‌ها بیشتر شد. دوره قبل نیز ۵۰ درصد شرکت‌کننده‌ها رد شدند، اما این بار گسترده‌تر شد. منبع: برنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qSx خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی خاوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت با بیان اینکه هفته پیش‌رو شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان پاسارگاد هستیم گفت: دشمن همانطور که در دور اول با تبلیغات زیاد دنبال کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود در دور دوم نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.

امام جمعه مرودشت گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید فارغ از هر نتیجه‌ای با هم رفاقت داشته و همدل باشند گفت: به محض انتخاب نامزد نهایی باید نامزد رقیب و حامیانش به رأی مردم و فرد منتخب احترام گذاشته و فرد پیروز نیز از اقدامات احساسی خودداری کنند و نامزدها کاری نکنند که دشمن خوشحال شود.

حجت الاسلام خاوری با اشاره به تحولات جهانی نیز گفت: مدتی است دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های غربی به اتفاقات و جنایاتی که توسط رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش در غزه و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد معترض هستند اما جهانیان شاهد هستند که برخورد غرب با این اعتراضات، چگونه است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این تحولات نشانگر بیدار بودن جهان و وجود وجدان‌های آزاده و بیدار است گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در نامه‌ای به جوانان غرب این وجدان‌های بیدار را مخاطب قرار داده بودند.

کد خبر 6095717

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی