Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا رخشانی در جلسه شورای آموزش و پرورش مناطق آسیب دیده از سیل که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دو مشکل عمده آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است که متأسفانه با همه تلاش‌های صورت گرفته سالیان طولانی و متمادی، این معضل همچنان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: موضوع بازماندگان از تحصیل در این استان با توجه به رشد موالید و بازتولید آن نیز چالش‌های خاص خود را در بر دارد.

وی ادامه داد: شرایط جغرافیایی و پراکندگی استان سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه و ارتقا بسیاری از زیرساخت‌ها در مناطق دور افتاده است.

رخشانی تصریح کرد: تأسیس مدارس شبانه روزی با هدف تجمیع بسیاری از دانش‌آموزان در روستاها و پیشگیری از تولید بازماندگان از تحصیل نقش بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۹۹ هزار و ۹۱۴ دانش آموز استان سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۲۸ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۳۲ هزار و ۶۲۶ فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت این آینده سازان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: معلمان استان با تعهدی وصف ناپذیر و تلاشی جهادگونه با کمترین امکانات و زیرساخت‌ها در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس تخریب شده که برای بازسازی آن به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

رخشانی با اشاره به اینکه ۲۸۶ مدرسه با برآورد حدود ۱۰ میلیارد تومان نیازمند تعمیرات اساسی در سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: امید آن داریم تا همچون گذشته و با وجود نگاه ویژه و توجه خاص مسئولان ستادی وزارت آموزش و پرورش در ادامه راه نیز برای ارتقا شاخص‌های آموزشی و تربیتی این سامان قدمی مؤثر و ماندگار برداشته شود.

کد خبر 4831228

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد سردار سلیمانی بوشهر ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم