Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:42:56 GMT

اهتمام یک موقوفه در قزوین به توسعه روستاها

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۱۳۵

اهتمام یک موقوفه در قزوین به توسعه روستاها

امین تبریزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقبه‌ها شامل زراعی، مسکونی و آموزشی هستند و در حوزه عمران و آبادانی و کمک به بنگاه‌های اقتصادی کوچک، گسترش دامپروری روستایی، تجهیز استخرهای پرورش ماهی روستایی و جذب سرمایه‌گذار فعالیت می‌کنند.

وی اقدامات دیگر این موقوفه را کمک به محصلان و دانش آموزان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ دانش آموز به صورت کامل تحت حمایت‌های مادی و معنوی این موقوفه قرار گرفته‌اند و از خدمات لازم برای تحصیل برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبریزی با بیان اینکه سهم سادات و فقرا ۱۰ درصد از درآمد موقوفه است، اظهار داشت: با توجه به نیاز و مشکلات افراد، تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در حوزه درمان عمومی و یا تشکیل گروه بیماران صعب العلاج (دیالیز، دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی، مغزی و حرکتی مساعدت می‌شود.

این مسؤول در خصوص حمایت‌های فرهنگی و قرآنی موقوفه نیز گفت: تهیه و توزیع ۲۵۰ جلد قرآن، حمایت از جلسات قرآنی بانوان و تشویق قاریان و حافظان به شرکت در مسابقات از عمده فعالیت‌های این موقوفه است.

رییس اداره تحقیق اوقاف و امورخیریه استان قزوین در تشریح عملکرد واحد حقوقی موقوفه اظهار داشت: تاکنون ۲۱۳ پرونده با شکایت موقوفه در دادگاه طرح شد که از این میان، ۱۹۲ فقره به نفع موقوفه مختومه شده است.

تبریزی با بیان اینکه پرونده‌های موقوفه به علت رفع تصرف و احیای موقوفات انجام می‌شود، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ثبت، تاکنون ۲۰ فقره سند ثبتی تک برگی به مساحت۸۸ هکتار ششدانگی و ۲۶۰ هکتار دودانگی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، ۸ زندانی به صورت مستقیم و ۳۱ زندانی به صورت مشارکتی توسط موقوفه آزاد شدند.

حاج ملاواعظ قزوینی فرزند محمد (عالم مشهور منطقه الموت غربی) از ۱۲ سالگی به قزوین مهاجرت می‌کند و پس از تحصیل علوم اسلامی در حوزه‌های علیمه، قم، نجف و کربلای معلی، در میانسالی وزیر دارایی محمدعلی شاه قاجار می شود. با دخالت انگلیسی‌ها در امورات کشور از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و در سن ۳۵ سالگی ۱۱ روستا شامل سالارکیا در الموت غربی، مدان در الموت شرقی، دودهه و لوشکان در رامند بویین زهرا، سعید آباد و سولیقان در دشتابی غربی، خرم آباد تاکستان و مزارعی در قدیم آباد، علی آباد و جعفرآباد را وقف می‌کند.

برچسب‌ها اوقاف و امور خیریه قزوین وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه قزوین وقف اوقاف و امور خیریه قزوین وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند