Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر گروسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی آذربایجان‌غربی افزود: پس از اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده، برخی از آنان با انواع روش‌ها تخلف‌هایی را مرتکب می‌شوند که این امر وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را بسیار سنگین‌ترکرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی، مساجد و موسسه‌های مردم نهاد نباید جولانگاه نامزدها باشد و از فضای آن به نفع شخصی استفاده کنند؛ مسوولان این هیات‌ها و مساجد هم باید تذکر لازم را به متخلفان بدهند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان بسیار سنگین است، بیان کرد: این نهاد باید بهترین‌ها را از بین نامزدها انتخاب کند تا مردم با تصمیم درست، افراد اصلح و انقلابی و پاکدست را به مجلس بفرستند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: معاندان و مخالفان نظام در تلاش برای ایجاد اخلال در نظم انتخابات هستند و مردم هوشمند و بابصیرت استان باید اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند و نگذارند که احساسات آنان مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

گروسی ادامه داد: اعضای این ستاد هم باید طبق قانون به وظایف مقرر قانونی خود عمل کنند و در عین نظارت بر جامعه انتخاباتی، شور و اشتیاق انتخابات در بین مردم را افزایش دهند و مردم‌سالاری اسلامی و دینی را به نمایش بگذارند.

وی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید از ظرفیت مطلوب خود برای دعوت حداکثری مردم به شرکت در انتخابات تلاش کنند و آگاهی‌ لازم را در خصوص مشارکت انتخاباتی به مردم بدهند.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که انتخابات از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است و آن‌ان در تعیین سرنوشت جامعه و خود شرکت می‌کنند.

با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در خصوص تخلفات انتخاباتی، ٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در این استان فعال است تا تخلفات با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود؛ این شعبه‌ها در ١٠ حوزه انتخابیه استان، ١٧ شهرستان و ١٢ شعبه نیز در بخش‌ها و نقاط مختلف آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.

همچنین با توجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات، سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) دادگستری این استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی است؛ سامانه سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مردمی و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

برچسب‌ها تبلیغات انتخابات دادگستری آذربایجان غربی شورای نگهبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبلیغات انتخابات دادگستری آذربایجان غربی شورای نگهبان تبلیغات انتخابات دادگستری آذربایجان غربی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات