Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مطالبه‌گری انجمن فرهنگی ثارالله در همدان آن را قابل تقدیر دانست و گفت: جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی است که باید این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز اعضای انجمن فرهنگی ثار‌الله همدان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این دیدار با اشاره به ماهیت شکل‌گیری این مجموعه و دغدغه‌مندی اعضای انجمن اظهار کرد: این جمع در مسأله‌شناسی بسیار خوب عمل کرده و دغدغه‌های امروز جامعه را به درستی شناسایی کرده‌اند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی خودسازی و اقدامات فرهنگی این جمع را قابل تقدیر دانست و با بیان اینکه تا قدرت مردمی به عنوان پشتوانه اصلی نباشد امور به درستی پیش نخواهد رفت بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته‌اند آحاد مردم در کنار یکدیگر باید از مسوولان مطالبه‌گری کنند و جریانی که تحت عنوان مطالبه‌گری در این انجمن شکل گرفته است قابل تحسین است.

وی ادامه داد: انسجام فرهنگی از جمله دغدغه‌هایی است که همواره وجود داشته اما اینکه چگونه به این انسجام دست یابیم، خود مسأله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: البته چنانچه حوزه فرهنگ براساس مدیریت مبتنی بر دانش و علم سامان داده شود، موثر و موفق عمل خواهد کرد، اما جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی می‌شود.

وی به دغدغه انسجام در مسائل فرهنگی پیرامون موضوع خانواده پرداخت و بیان کرد: در بحث خانواده شکل‌گیری مجمع خانواده مطرح شده و بنای آن بر این است که اقدامات فرهنگی و آموزشی در همه مسائل خانواده به شکلی منسجم ایجاد شود البته ثمره اقدامات فرهنگی به مرور زمان ظاهر می‌شود.

شعبانی در ادامه به یکی دیگر از اقدامات انجمن با هدف امور خیریه اشاره کرد و افزود: موضوع رسیدگی به فقرا که در این انجمن نیز مورد توجه قرار گرفته از جمع‌های بسیاری برمی‌آید اما ویژگی مهم این جمع مطالبه‌گری و اثرگذاری سیاسی و اجتماعی است که پشتوانه قوی دارد و افراد موثری در این زمینه در این جمع حضور دارند.

وی تأکید کرد: قدرت مطالبه‌گری در این سطح در استان کم‌نظیر است و امید است از نظر تعداد، افراد فرهنگی و دغدغه‌مند شهر به این مجموعه اضافه شوند و تعداد به ۳۱۳ نفر «به تعداد یاران امام زمان(عج)» برسد.

امام جمعه همدان در پایان افزود: در ایام انتخابات، نقش مجموعه‌های برجسته‌ای مثل این جمع برجسته‌تر می‌شود که این مهم نیز باید مدنظر اعضای انجمن در انتخابات پیش رو قرار گیرد.

اجرای مصوبات و مطالبات مقام معظم رهبری محور اصلی انجمن فرهنگی ثارالله

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ثار‌الله نیز با اشاره به دغدغه شکل‌گیری این انجمن بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه کار فرهنگی تمیز و آتش به اختیار اظهار کرد: ما تابع اوامر نماینده ولی فقیه در تعریف ماموریت برای این انجمن هستیم، سرفصل حرکت این انجمن به اجرای گام دوم انقلاب ادامه یافته است و در برنامه این انجمن هست که موارد گام دوم انقلاب اجرایی شود.

محمدعلی پرزاد تصریح کرد: آنچه مسلم است راه ما روشن و زیباست و البته سختی‌هایی هم دارد که پس از این سختی‌ها به فرموده قرآن گشایش‌ها ایجاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: انجمن پیرو دغدغه «کار فرهنگی تمیز» ایجاد شده و اقداماتی در مسائل فرهنگی داشته است از جمله جلسه با نماینده مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل میراث فرهنگی و دادستان استان، پیگیری هایی با فرمانده ناجا و.... در مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته است.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان نماینده ولی فقیه فرهنگی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود

نماینده منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: می توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

وی افزود: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است. مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مهم را می‌توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز محقق کرد.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد مابین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی وجود دارد که ما باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ریل‌های پیشرفت استان سمنان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد، بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایت‌مندی مردم است.

کد خبر 747516

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟