Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:48:55 GMT

تونس| واکنش النهضه به انتخاب نخست وزیر جدید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۶۳۹

تونس| واکنش النهضه به انتخاب نخست وزیر جدید

یکی از رهبران حزب اسلامگرای النهضه تونس از عدم مخالفت این حزب با نخست وزیر جدید این کشور خبر داد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور تونس پس از مشورت با احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور سرانجام الیاس الفخفاخ را مامور تشکیل هیئت دولت جدید تونس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام قیس سعید پس از آن صورت گرفت که حبیب الجملی موفق نشد رای اعتماد پارلمان را برای کابینه‌اش به دست آورد. الجملی از سوی حزب النهضه  به رئیس جمهور تونس معرفی شده بود تا دولت جدید این کشور را تشکیل دهد.

یکی از رهبران حزب اسلامگرای النهضه تونس  گفت : این حزب هیچ اعتراضی در خصوص تعیین الیاس الفخفاخ  برای تشکیل دولت جدید تونس ندارد.

به نوشته روزنامه تونسی الصباح نیوز، عماد الحمامی افزود: الفخفاخ  شخصیت مشهوری است و در دولت‌های پیشین با النهضه همکاری داشته است.

رئیس جمهور تونس دیروز الیاس الفخفاخ را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد. او  یک ماه فرصت دارد تا این دولت را تشکیل دهد. بر اساس فصل نهم قانون اساسی تونس،  این فرصت تمدید نخواهد شد و باید الفخفاخ  در همین مدت وزیران کابینه‌اش را به پارلمان معرفی کند و از آن رای اعتماد بگیرد.

وزیر دارایی سابق تونس مامور تشکیل کابینه جدید شد +شناسنامه

الفخفاخ پس از دریافت حکم قیس سعید برای تشکیل دولت جدید تونس گفت: این کابینه  کوچک و بر اساس خواست مردم تشکیل می‌شود و بر اولویت‌های اصلی کشور متمرکز خواهد شد.

مشکلات اقتصادی و معیشی جرقه انقلاب مردم تونس در سال 2011  زد و سبب سرنگونی رژیم بن علی شد. دولت‌هایی که پس از انقلاب  در تونس به هرم قدرت صعود کردند،  در برطرف کردن مشکلات اقتصادی معیشتی مردم از جمله بیکاری جوانان ناکار آمد بودند. این موضوع تاثیر منفی در مشارکت تونسی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اواخر سال 2019 گذاشت. با وجود این ، پارلمان و دولت جدید تونس متعهد شده‌اند، مشکلات اقتصادی مردم این کشور را برطرف کنند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم

رؤسای جمهور چین و فرانسه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی مخالف هستند و هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شینهوا، شیء جینپینگ و امانوئل مکرون دوشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی مخالف هستند و هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.

این بیانیه در جریان سفر شیء به فرانسه صادر شد. رئیسان جمهوری چین و فرانسه در دیدار خود در پاریس درباره مناسبات دوجانبه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رأی مثبت داده است.

بر اساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینه جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

کد خبر 751325

دیگر خبرها

  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد