Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ امام جمعه موقت تهران در همایش نسل آفتاب گفت: مقاومت، مسئله استقامت و ایستادگی است و استقامت فرع معنویت و فرع معنویت، راه خداست و راه خدا را اولیای خدا نشان می‌دهند؛ حرکت در این راه نتیجه‌بخش خواهد بود. به گزارش ایکنا؛ همایش نسل آفتاب در آستانه چهل سالگی تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، امروز سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه، با حضور  آیت‌الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در این اتحادیه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت‌الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران در سخنانی بیان کرد: مقاومت، مسئله استقامت و ایستادگی است و استقامت فرع معنویت و فرع معنویت، راه خداست و راه خدا را اولیای خدا نشان می‌دهند. راه خدا را پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) ایشان نشان می‌دهند. راهی است که اگر انسان در آن مسیر حرکت کند به پیروزی می‌رسد. امید و حرکت در این راه، نتیجه‌بخش خواهد بود؛ به‌طوری که امام رضا(ع) فرمودند: «الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْسِ» آن وقتی که انسان از همه راه‌ها بریده و نگران است، یأس است.  
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری افراد تضرع داشتند در اینکه فرجی برسد و ظهور امام عصر(عج) را تضرع می‌کردند، اما طولی نکشید که همان فرج رسید که همانا «الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْسِ». ان‌شاءالله قدم آخر، ظهور حضرت مهدی(عج) است.

حجت‌الاسلام امامی‌کاشانی افزود: دانش‌آموزان اساس و پایه این حرکت‌اند. وقتی معرفت در جوان و نوجوان پدیدار شد او را به شناخت و مراحل بالاتر می‌رساند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی باغی در این دنیاست. از اینجا همه عزت‌ها و زیبایی‌ها آغاز خواهد شد. شهدا و سید شهدای استقامت، شهید حاج قاسم سلیمانی که ذیل سیدالشهدا(ع) و سایه آفتاب و ولایت حسینی(ع) قرار دارد، در این راه تربیت شد. شهید زیاد داده‌ایم ولیکن شهید حاج قاسم سلیمانی، جهانی و به فرمایش رهبری آسمانی شد. این بر پایه اخلاص بود، اما اخلاصی که در ظرف استقامت و مبارزه با ظلم و کفر بود. شنیده‌ام که شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه‌ای در یکی از کمیسیون‌های مجلس  حضور می‌یابند، شخصی به ایشان می‌گوید: بغداد در حال سقوط بود، شما آن را نجات دادید، ایشان گفت: بغداد سقوط کرده بود. این نشان از روحیه استقامت و مبارزه با ظلم ایشان در کنار اخلاصی بود که داشتند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدواریم جوانان و نوجوانان هم در راه استقامت باشند و این راه را ادامه دهند، چرا که پیروزی در همین راه است.    

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری،‌ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز با حضور در این مراسم، طی سخنانی بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اتحادیه‌ای شهیدپرور و مجموعه‌ای برای فراهم کردن فرصتی ناب برای پرورده شدن خلاقیت‌ها و ایده‌های دانش‌آموزان بوده است. 

وی ادامه داد: گام اول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برداشته شد و اکنون در مرحله ورود به گام دوم فعالیت این مجموعه است. امیدواریم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مدنظر قرار دادن اولویت‌‌هایی که رهبری معظم در این بیانیه تبیین کرده‌اند، گام دوم را به خوبی برداریم.

در این مراسم همچنین از خانواده شهدای انجمن‌های اسلامی کشور و دبیران اتحادیه‌های انجمن اسلامی کشور تجلیل به عمل آمد.   یادآور می‌شود، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در ادامه این مراسم حضور می‌یابند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.     انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن نسل افتاب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان امامی کاشانی حاج علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود