Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از آغاز اقدام عملی دولت برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره موعد خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک کشورش و اجرای طرح اخیر پارلمان به دست دولت، توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الغانمی در گفتگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور، برای دولت الزام‌آور است و تصمیمی ملی است که بنا بر مقتضیات و منفعت عمومی کشور اتخاذ شده است. زیرا حضور این نیرو‌ها و جنایات آنان علیه رهبران و رزمندگان الحشد الشعبی، غیر قابل قبول است.

این نماینده پارلمان با بیان اینکه «دولت عملا، اقدامات لازم برای تدارک اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را آغاز کرده است»، گفت: «سال میلادی جاری، شاهد پایان حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق به طور کلی خواهیم بود».

الغانمی توضیح داد که کلیه شرایط و نشانه‌های موجود، به ویژه پس از تصمیم اخیر پارلمان، بیانگر آن است که نیرو‌های آمریکایی دیگر توجیهی برای ادامه حضور خود در عراق ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق «وقوع درگیری میان نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های عراقی» را بعید دانست و ضمن هشدار هرگونه درگیری آمریکا به نیرو‌های عراقی تأکید کرد که آمریکا «بخوبی از خطر این اقدام برای هزاران سربازش در چند پایگاه موجود در عراق آگاه است».

این نماینده عراقی گفت: در مرحله آتی، شاهد اقدامات عملی برای خروج نیرو‌های آمریکایی بر اساس سازو‌کار‌های طراحی شده دولت عراق، خواهیم بود.

پارلمان عراق، ۱۵ دی‌ماه، در واکنش به اقدامات آمریکا در نقض مکرر حاکمیت عراق که آخرین آن، هدف قرار دادن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و شمار دیگری از همرزمانشان در جاده فرودگاه بغداد بود، طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از عراق شد و گفت:: «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیرو‌های خارجی عراق را ترک کنند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخراج نیرو های آمریکایی ابومهدی المهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد