Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، متن بیانیه شورایعالی تهیه‌کنندگان در آستانه جشنواره ملی فیلم فجر به شرح زیر است:

در منطق‌الطیر برای رسیدن به کوه قاف هر مرغ نماد دسته خاصی از انسان‌ها تصویر می‌شود. به گفته استاد شفیعی کدکنی: "سیمرغ رمزی از وجود حق تعالی است. سیمرغ رمز آن مفهومی است که نام دارد، اما نشان ندارد، سیمرغ رمزی از وجود آفتاب است که همان ذات حق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به همه آنان که در جستجوی این سیمرغ هستند دست مریزاد می‌گوید، چه آنان که با آثارشان در جشنواره رخ می‌نمایند چه آنان که در طول ایام گذشته با تولید خلاقانه خود مسیر سیمرغ را پی می‌گیرند.

ما -تهیه‌کنندگان سینمای ایران -همچون همه هموطن‌هایمان، غم‌های این ایام بر روح و روانمان سنگینی می‌کند. کسانی از ما کنده شدند که هنوز فرصت بودن‌های پرخیر و برکت برایشان متصور بود. روح لطیف هنرمندان سینمای ایران اگر در این غم‌ها نگرید چه کند؟ سخن نگوید چه کند؟ روح لطیف ملت ایران متجلّی در حرف و سخن هنرمندانی است که در غم‌ها و شادی‌های این ملت همراهشان بوده است.

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در حفظ حرمت همه همکاران سینمایی، خود را مسئول و حامی می‌داند و بر این باور است که عرصه فرهنگ عرصه حضور در میدان است. هنرمندان با مردم معنا می‌یابند. هر فرصتی برای با مردم بودن و در کنار آنان بودن غنیمتی است که باید با شوق به سویش شتافت.

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران باور دارد: با هم و در کنار هم -اما متکثر - می‌شود ساحت معنایی سینمای ایران را از کمبود گفتمان‌های هویت ساز و معنابخش نجات داد.

با هم و در کنار هم -اما متکثر- می‌شود «خودِ» جمعی را بنا کرد تا افق معلوم شود و بودنمان را در این سرزمین زیبا معنا بخشد. با هم و در کنار هم – اما متکثر- می‌شود از دوقطبی‌های فلج کننده و ویرانگر رها شد. با هم و در کنار هم – اما متکثر - می‌شود با درک مسئولانه، شرایط گذر از این پیچ و خم‌ها را ممکن کرد. ما همه به هم وابسته‌ایم؛ ما پراکندگان، مجموعیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر شورایعالی تهیه کنندگان سینما جشنواره ملی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی

مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی «قهرمان ایران» در سال ۱۴۰۲ شامگاه پنجم اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف ورزش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفتگویی با سه ورزشکار برگزیده داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 امیررضا معصومی که جایزه «قهرمان فردا» را دریافت کرد گفت: از سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که این کار زیبا را انجام می‌دهد و  در این سه سال اخیر این جشنواره را پیگیری می‌کند و سال به سال تعداد شرکت کنندگان برای انتخاب برترین ورزشکار بیشتر شده است.

وی افزود: امسال پنج میلیون نفر شرکت کردند و این افزایش شرکت‌کننده در نظر سنجی نشان می‌دهد که از قدرت همدلی رسانه ملی استفاده شده است و امیدوارم در سال‌های آینده همینطور ادامه‌دار باشد.

معصومی درباره تورنمنت اخیر خود گفت: ۲۰ روز آینده برای آمادگی تیم ملی در تورنمنت گرجستان شرکت خواهم کرد.

حضور بیشتر مردم در نظرسنجی‌ها باعث خوشحالی ورزشکاران می‌شود

علی نادری سرمربی فوتبال ساحلی جایزه که «برترین مربی» ورزش در سال ۱۴۰۲ دریافت کرد و گفت: از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم که رای دادند، امیدوارم توانسته باشیم باعث شادی دل مردم شویم.

وی عنوان کرد: زمانی که ما به موفقیت می‌رسیم مسئولیت ما بیشتر می‌شود و ما باید بیشتر تلاش کنیم و به فوتبال ساحلی توجه بیشتری داشته باشیم چراکه مردم دیگر انتظار سومی از ما ندارند و منتظر مقام دیگری هستند.

نادری درخصوص عملکرد رسانه ملی توضیح داد: زمانی که پنج میلیون نفر رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند و اتفاق بزرگی است و سال‌های آینده مردم بیشتر شرکت می‌کنند و هر چقدر مردم بیشتر حضور داشته باشند باعث انگیزه و خوشحالی ورزشکاران می‌شود.

رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد

ناهید کیانی که جایزه «بانوی ورزش ایران» در سال ۱۴۰۲ را دریافت کرد و گفت: حس و حال خوبی دارم، دریافت جایزه در این جشنواره‌ها برای ما خیلی با ارزش است چراکه از طرف مردم انتخاب شدیم. مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند امیدوارم لایق این جایگاه باشم و تا پای جان برای خوشحالی مردم کشورم بجنگم.

وی افزود: همه اتفاقات این جشنواره عالی بود و در مصاحبه‌هایی که داشتم همیشه گفتم علاقمندم که رشته‌هایی که دیده نمی‌شوند به خصوص بانوان پخش زنده داشته باشند. البته رشته ما پخش زنده دارد، اما رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد.

او گفت: با همه وجودم برای المپیک آماده می‌شوم، خداراشکر تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم تا روز المپیک بتوانم نتیجه خوبی دریافت کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که افتخارآفرینی کنم مسابقات سختی است، اما من از پس آن برمی آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود