Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، صبح امروز صفحه رسمی دفتر ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در توییتی که منتشر کرد، تصویری از محمد اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گذاشت که داخل هواپیما و در حالی که عازم اجلاس داوس 2020 سوئیس است، مشغول مطالعه یک کتاب است.

کتابی که در تصویر در دستان رئیس جمهور این کشور است، تاریخ بیهقی با تصحیح جعفر مدرس صادقی است که نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش تاریخ بِیهَقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشتهٔ ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ پادشاهی مسعود غزنوی و دودمان غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمت‌هایی دربارهٔ صفاریان، سامانیان و دورهٔ پیش از برآمدن و پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخهٔ اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده که به دستور مسعود غزنوی بخش زیادی از آن از بین رفته‌است و از این کتاب امروزه مقدار کمی (حدود پنج مجلد) بر جای مانده‌است.

از این اثر تاریخی تصحیح‌های مختلفی در بازار کتاب موجود است که تصحیح جعفر مدرس صادقی، ویرایش داستانی‌تر و روان‌تری دارد که برای نسل جوان این تصحیح توصیه می‌شود. تصحیحی که نقطه‌گذاری شده است و با استفاده از نشانه‌های سجاوندی خواناتر شده که تصحیح روان‌تر و بهتری است.

این تصحیح را نشر مرکز در 662 صفحه با قیمت 110 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

انتهای پیام/

347 / 347 محمد اشرف غنی تاریخ بیهقی جعفر مدرس صادقی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد اشرف غنی تاریخ بیهقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 

همزمان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسمی با حضور مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شد .

شرکت کنندگان در این مراسم مکتب امام جعفر صادق (ع) را مکتب دیانت و حمایت از مظلومین جهان دانسته اند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!