Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه پس از گفت و گوی کوتاه با بری و به نقل از وی نوشت: فضا برای تشکیل دولت جدید «فن سالار» (تکنوکرات) با ۲۰ وزیر به ریاست «حسان دیاب»  نخست وزیر منتخب مثبت است و چیزی مانع معرفی آن در امروز یا فردا (چهارشنبه) نیست.

رهبر جنبش امل خاطرنشان کرد: با باز شدن گره ها در برای تشکیل دولت جدید که در جلسه  و جمع چهارگانه دیشب میان شماری از مقام های سیاسی رخ داده، اکنون امور به خیر و خوبی پیش می رود، مگر این که اقدام خاص و حادثه پیش بینی نشده روی دهد و معرفی کابینه را به تاخیر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسان دیاب، «سلیمان فرنجیه» رییس «حزب المرده»، «علی حسن خلیل» معاون سیاسی نبیه بری و «حسین خلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله جمع چهارگانه ای هستند که دوشنبه شب در دفتر نخست وزیر منتخب در بیروت، موانع بر سر راه کابینه را برطرف کرده اند.

رییس مجلس لبنان در پاسخ به پرسشی تاکید کرد: همه با باید برای دادن رای اعتماد به هیات دولت جدید جدی باشیم و به وظیفه ملی و قانونی خود عمل کنیم.

بری اولویت کاری این دولت را درمان فوری و ریشه ای بیماری اقتصادی و مالی لبنان عنوان کرد و افزود: در صورت برطرف نشدن  این بیماری، جامعه ما با پیامدهای غمبار آن مواجه خواهد شد.

اتحادیه مصرف کنندگان لبنان دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که ظرف سه ماه گذشته بهای کالاها و خدمات در لبنان ۴۰ درصد افزایش یافته که در کل تاریخ این کشور بی سابقه است.

روزنامه الجمهوریه نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا  به ویژه فرانسه دیروز به مقام های لبنان نسبت به اوضاع بحرانی این کشور هشدار داده اند و خواستار تسریع در تشکیل دولت فن سالار و مورد اعتماد مردم شده اند؛ دولتی  که قادر به اصلاح اجتماعی و اقتصادی باشد .

هم چنین «ولید جنبلاط» رییس حزب «سوسیالیست ترقی خواه» دوشنبه شب پس از دیدار با «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان در غرب بیروت گفت: ما به تفکر، آرامش و نیز دولت توانمند در چنین شرایطی نیازمندیم. نباید اسیر عواطف و احساسات شویم . خشونت به ما کمک نمی کند. وظیفه ما حفظ همه شهروندان لبنانی با طوایف مختلف و گرایش های گوناگون مذهبی و سیاسی است.

۱۷ طایفه شامل پنج گروه مسلمانان (سنی ها، شیعه های ۱۲ امامی، دروزی ها، اسماعیلی ها و علوی ها) و ۱۲ گروه مسیحیان (مارونی ها، کاتولیک های رمی، سوری، یونانی و ارمنی، ارتدوکس های رمی ، سوری ، یونانی و ارمنی، قبطی ها، آشوری ها و پروتستان ها) در لبنان زندگی می کنند.

برچسب‌ها بیروت نبیه بری مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت نبیه بری مطالبات مردمی بیروت نبیه بری مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شدید به «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی این رژیم حمله کرد.

لاپید در این سخنان تاکید کرد: اسراییل به گروگانی در دستان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است. وزیری که سابقه کیفری دارد در برابر دفتر نخست‌وزیر می‌ایستد و وی را در خصوص پیامدهای عدم اجرای آنچه دیکته می‌کند، تهدید می‌کند.

رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بن گویر به تمام جهان و کشورهای منطقه می‌گوید که نتانیاهو ضعیف است و زیر دست او کار می‌کند.

لاپید با تعجب از تداوم کار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: باور آنکه هنوز بن گویر به صورت فوری برکنار نشده، سخت است.

کد خبر 6093492

دیگر خبرها

  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی