Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد را «محکوم» کرد و خواستار تحقیق در این خصوص شد. 

اخبار بین الملل- به گزارش دفتر نخست‌وزیری عراق، عبدالمهدی گفته که «هدف گرفتن سفارت آمریکا و اینکه یک هیأت دیپلماتیک در خاک عراق هدف قرار بگیرد، جنایت است».

عبدالمهدی همچنین از فرماندهی عملیات بغداد در ارتش عراق خواسته که در خصوص این حمله تحقیقاتش را آغاز و عاملان آن را شناسایی کند و تحت پیگرد قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوشنبه شب (دیشب ۳۰ دی) منابع خبری از برخورد چند موشک کاتیوشا به «منطقه سبز» و در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی خبر داد که دست کم دو راکت و اسکای نیوز عربی گزارش کرد که سه موشک به نزدیکی سفارت اصابت کرده است.

طبق گزارش‌ها، این حمله که عامل یا عاملان آن هنوز مشخص نشده، تلفات یا خساراتی به همراه نداشته است.

طی هفته‌های اخیر منطقه سبز بغداد شاهد حملات راکتی متعدد و مشابهی بوده است. در حالی که برخی طرف‌ها، گروه‌های مقاومت عراق را در این خصوص متهم می‌کنند، «جواد الطلبیاوی» از فرماندهان «عصائب اهل الحق» پیشتر اعلام کرده است که هیچ کدام از گروه‌های «الحشد الشعبی» ارتباطی با حملات راکتی به منطقه سبز بغداد ندارند و آنها از زمان شهادت فرماندهان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» هیچ عملیات یا فعالیت نظامی نداشته‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل بغداد حملات راکتی عادل عبدالمهدی سفارت آمریکا نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو «بدترین متحد آمریکا»
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند