Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده شرق هرمزگان پرداخت.

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نیاز به تامین سرویس بهداشتی و حمام سیار در کمپ های اسکان مردم در این مناطق وجود دارد، تصریح کرد: در این مدت جابهجایی ۶ زن باردار با بالگرد اورژانس جهت مراقبت بیشتر صورت گرفت و ۳۷ خانه بهداشت از ۴۰ خانه بهداشت فعال در جاسک نیز اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری ادامه درمان بیماران مبتلا به سل و HIV مثبت در منطقه، اضافه کرد:  تاکنون ۱۸ مورد بیماری اسهالی دیده شده که مربوط به روزهای اول سیل و قبل از توزیع آب سالم آشامیدنی بوده است که شناسایی و مورد درمان قرار گرفتند.

این مقام بهداشتی و درمانی با بیان اینکه ۴۶۰ دز واکسن هپاتیت A جهت پیشگیری از طغیان این بیماری نیز در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است، اظهار کرد:  ۷۵ پشه بند برای پیشگیری از بیماری مالاریا نیز در منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن محیط های کشت و نمونه گیری جهت تشخیص بیماریهای التور (وبا )، سرخک، دیفتری و سیاه سرفه در مناطق سیل زده هرمزگان، اضافه کرد: سرم ضد عقرب و مار، آنتی توکسین بوتولیسم به جهت مصرف غذاهای کنسروی، سرم و واکسن ضد هاری،  ۶۰۰ دز واکسن آنفلوآنزا جهت تزریق به زنان باردار پرخطر و واکسن های روتین به میزان کافی جهت جبران واکسن های آسیب دیده و غیر قابل مصرف نیز در مناطق سیل زده شرق هرمزگان توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین اطلاعات کسب شده از جمعیت ۶۳ هزار نفری شهرستان جاسک ۴۳ هزار نفر و ۱۴۳ روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفته و مسیر ارتباطی ۲۲ روستا مسدود است که ۱۴ روستا هنوز دسترسی به آب سالم آشامیدنی ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیلاب در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند