Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@03:13:08 GMT

رفتار متفاوت موشکی روس ها با ترکیه و ما!

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۹۲۱

سرویس سیاسی خرداد: در خبرهای امروز آمده بود که روسیه بیش از ۱۲۰ موشک ضد هوایی به همراه سامانه موشکی به ترکیه تحویل داده است.نقل و انتقالی که طبق توافق نامه ای که در دسامبر ۲۰۱۹ توسط نمایندگان ترکیه و روسیه در آنکارا به امضا رسیده بود و برای اجرای این توافق بازه زمانی ۲۰ ماهه در نظر گرفته شده است، انجام پذیرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد، نکته جالب اینجاست که روس ها در عمل به تعهد خود در تحویل سامانه پدافندی اس 400 به ترکیه هیچ خلف وعده ای نداشته و طبق زمانبدی به ارسال تجهیزات این سامانه پدافندی پیشرفته به ترکیه اقدام می کنند.

این درحالیست که روس ها در تحویل سامانه پدافندی اس 300 به ایران سال ها خلف وعده داشته و پس از بدقولی های فراوان این سامانه پدافندی را که دیگر به بروزترین هم نبود به ایران تحویل دادند!
حال سئوال اینجاست که چرا روس های خوش اخلاق با ترک ها برای ما اینگونه خلف وعده کرده و ما را سر دواندند؟ روس ها آیا با ما عداوتی دارند یا فشار بیرونی در این زمینه موثر بوده است؟
در همین ابتدا باید گزینه فشارهای بیرونی را از روی میز برداشت چرا که آمریکا با حساسیت فراوان و اخطارهای بسیار می خواست مانع فروش این سامانه پدافندی به یکی از اعضای ناتو یعنی ترکیعه شود اما نه روس ها و نه ترک ها به همه این فضاسازی ها توجه نکردند و در مورد ایران هم هیچ منع قانونی برای انتقال این سامانه دفاعی وجود نداشت و اکنون هم که روس ها از فروش سامانه اس 400 به ما سر باز می زنند بازهم چیزی فراتر از موضوع فشار آمریکا در میان است.

در واقع می توان مهم ترین علت رفتار متفاوت روس ها با ما و ترکیه را در این نکته بدیهی و طبیعی دید که روس ها وفق مولفه های طبیعی بازار و اقتصاد مجبور هستند بهترین خدمات را به مشتری بدهند که گزینه های فراوانی برای خرید از بازار دارد اما ما یعنی ایران بواسطه آنکه از سوی کشورهای غربی تحریم هستیم، گزینه جایگزین نداشته و مجبوریم به شرایط فروشنده تن بدهیم و فروشنده هم با درک این واقعیت و اطلاع از آن برای ما گربه می رقصاند.

این نکته را البته می توان به بسیاری از فرآیندهای موجود و تعاملات مختلف ایران با دنیای پیرامونی در عرصه های متفاوت نیز تعمیم داد.
منطق این روزهای مراودات بین المللی کسب سود و منفعت است و هیچ کشوری محض رضای خدا موش نمی گیرد و این نکته ای است که سیاست مداران و تصمیم گیران ما خوب است به آنن عنایت و اشراف داشته باشند.
برچسب ها: روس ها ، ترکیه ، موشک ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: روس ها ترکیه موشک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟

نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر روز گذشته، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اهنرمندان عرصه سینما و تئاتر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. بنابر عکسی که خبرگزاری مهر از بهروز افخمی منتشر کرده است، او روی ویلچر نشسته که به سوژه کابران فضای مجازی تبدیل شده است./مهر

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم