Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندی گفت: مراسم سوگواری ایام فاطمیه و بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی به مدت ۱۰ شب در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

«داوود دانشمندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: بیش از 30 تن از علاقه‌مندان و ارادتمندان به حضرت صدیقه طاهره(س) در هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری، با پیشانی‌بند یا زهرا(س) برای حفظ شعائر اسلامی، و وزین نگه داشتن قیام اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای دفاع از حریم ولایت و حراست از سرزمین امام زمان(عج) به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت امنای هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری صومعه‌سرا افزود: خادمین هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری بر خود واجب می‌داند برای تداوم راه شهیدان والامقام که تداوم راه انبیا و شهدای کربلا است با برپایی مراسم روضه، مدیحه سرایی و سخنرانی و بیان مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خصوصا ظلمی که بر زهرای اطهر گذشته، در راستای آگاه سازی و بصیرت افزایی نسل جوان فعالیت کند.

 

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه امسال با ایام شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: هیئت عاشقان ثارالله با بستن سربند یازهرا(س) حاج قاسم و برای هرچه با شکوهتر برگزار شدن مراسم ایام فاطمیه امسال می‌خواهند به دشمن زبون و استکبار جهانی بفهمانند که با عروج سردار دلها هزاران حاج قاسم دیگر رویش کرده و نمی‌گذارند این علم و بیرق بر زمین بیفتد.

 

دانشمندی تصریح کرد: هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری با مشارکت هیئت امنای مسجد و پایگاه بسیج سیدالشهدا برای تشریح و تبیین زندگی پربرکت و سراسر معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) همچون سالهای گذشته دهه ایام فاطمیه را در جوار شهیدان گلگون کفن و بقعه آقا سیدجعفرآقا برگزار می‌کند.

 

رئیس هیئت امنای هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در سال جاری این مراسم به مدت 10 شب از روز یکشنبه(29دی) همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و تا غروب روز چهارشنبه(9بهمن) ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: در این مراسم از وجود روحانیون معظم قم و منطقه از جمله حجت‌الاسلام خلج از قم ، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری امام جمعه صومعه‌سرا و حجت‌الاسلام مجتبی راشدی‌نوری از مبلغین خارج از کشور بهره‌مند می‌شویم.

 

دانشمندی افزود: نوحه و مدیحه‌سرایی این مراسم را مداحان گرانقدر استان از جمله حاج امین اسماعیل زاده و کربلایی اصلان رمضانی و حاج مهدی اخوان به عهده دارند.

 

رئیس هیئت امنای هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری صومعه‌سرا گفت:علاوه بر مراسمات مذکور، مراسم سینه‌زنی عمومی در صبح روز شهادت بی بی دو عالم ساعت 9ونیم روز چهارشنبه 9 بهمن از محل گلزار شهدای مسجد جعفری به سمت مساجد شهر حرکت خواهد کرد و سپس با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در سمجد جعفری از سخنران و مداح مراسم بهره‌مند خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: پایان بخش برنامه‌های ایام فاطمیه(س) هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری صومعه‌سرا، برپایی مراسم شام غریبان صدیقه طاهره(س) و ابراز همدردی با خاندان عصمت و طهارت(ع) با اقمه نماز مغرب و عشاء و مدیحه‌سرایی است.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد فعالیت های مسجدی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مسجد جعفری صومعه سرا هیئت عاشقان ثارالله ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت

دریافت 128 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) با حضور گسترده مردم متدین پلدشت در مسجد جامع و خیابان امام خمینی (ره) پلدشت برگزار شد.

کد خبر 6096474

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم