Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@16:01:25 GMT

امنیت روانی کیلویی چند؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۶۳۴

امنیت روانی کیلویی چند؟

لیوان بزرگ سفالی خودم را طبق عادت پر کردم و به پذیرایی آمدم. پسرم گفت، حالا چرا این قدر زیاد، اقلاً کمتر شیر بخور. عمیقاً نگران بود.

دقایقی بعد صدای معاون وزیر بهداشت را شنیدم که برای تلویزیون توضیح می‌داد که استانداردهای ایران برای سم آفلاتوکسین سختگیرانه و حتی از استانداردهای آمریکا نیز سختگیرانه‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسرم دیگر درباره شیر چیزی نگفت اما به احتمال زیاد در شرایط اجتماعی بی‌اعتمادی، به سختی سخن معاون وزیر بهداشت را باور کند.

شما فکر می‌کنید تلویزیون حق دارد یک مجری غیرمتخصص را بنشاند جلوی کسی که بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی خوانده می‌شود، و آقای بازرس بگوید شیر نخورید زیرا بررسی برخی از دانشگاهیان نشان می‌دهد مقدار زیادی از شیرهای کشور آلوده به سم خطرناک آفلاتوکسین عامل ابتلا به بیماری سرطان کبد است؟

اگر مجری اندک تخصصی در این زمینه، یا درک حرفه‌ای اندکی از دنیای علم و صنعت لبنیات داشت، از آقای بازرس نمی‌پرسید:

نتایج این بررسی‌ها در کدام نشریه علمی معتبر منتشر شده است؟

منابع تأمین شیر در کشور متعدد است (حداقل شیر تولیدی گاوداری‌ها و شیرخشک وارداتی). مطالعاتی که بدان استناد می‌کنید توسط چه کسانی، و بر روی کدام نوع شیرها انجام شده است؟

آیا آزمایشگاه مرجعی وجود دارد که نتایج بررسی‌های این «برخی دانشگاهیان» را تأیید کند؟

آقای بازرس، می‌دانید که در آمارهای مختلف گمرک ایران، صادرات 400 تا 700 میلیون دلار محصولات لبنی در هر سال از ایران به روسیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ... ثبت شده است. آیا این کشورها آزمایشگاه‌های معتبر برای سنجش آفلاتوکسین شیرهای ایرانی ندارند؟

آقای بازرس می‌دانید با این حرف‌تان چه ضربه‌ای به صنایع شیر ایران – که بسیاری از آن‌ها خصوصی هستند - می‌زنید؟ آیا اطمینان دارید نتایج تحقیقات آن «برخی دانشگاهیان» برای طرح چنین ادعایی که مستقیماً با امنیت غذایی و امنیت روانی مردم ارتباط دارد کافی است؟

آقای بازرس به‌راحتی امنیت روانی مردم را نشانه می‌گیرد و آقای مجری درست مثل پایه میکروفون فقط نگاه می‌کند و با گفتار و کردارش آن‌ها را تأیید می‌کند، بدون آن‌که حداقل توانایی ذهنی و آمادگی برای اعتبارسنجی حداقلی گفتار آقای بازرس را داشته باشد یا نمی‌خواهد داشته باشد.

این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی نیست؟ آیا بزرگ‌ترین رسانه کشور باید به پایه میکروفون بیان سخنانی برای قربانی کردن بیشتر اعتماد عمومی تبدیل شود؟ آیا واقعاً هدف این رفتار رسانه‌ای، دلسوزی برای مردمی است که بر اثر شیرهای مد نظر آقای بازرس بیمار خواهند شد؟

سؤالات دیگری هم هست. آیا راه مناسب رفع بی‌اعتمادی خلق‌شده نسبت به صنایع شیر، مصاحبه معاون وزیر بهداشت و تأکید کردن بر آمار متفاوت است؟ آیا ارزش اقتصادی و جایگاه صنایع شیر در سبد غذایی مردم، پاسخ‌دهی معتبرتری را طلب نمی‌کند؟ آیا بیان این‌که آمارهای آقای بازرس غیررسمی بوده است کفایت می‌کند؟

«اعتماد» مهم‌ترین اما مظلوم‌ترین بنیان زندگی اجتماعی است که در جامعه ایرانی زیر دست و پای سیاست‌ورزان ناصادق، رسانه حداقل غیرحرفه‌ای و شاید غرض‌ورز، بوروکرات‌های الکَن و نادانی‌ها و ناکارآمدی‌های ساختاری، له می‌شود.

امنیت روانی هم در دنیای بی‌اعتماد قربانی می‌شود. اصلا امنیت روانی کیلویی چند؟

* منتشر شده در کانال شخصی

کد خبر 1344516

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد فاضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و مدیر فنی تیم کشتی آزاد مازندران گفت: شکست بروکس دور از ذهن نخواهد بود و ضمن آنکه شکست تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کشورمان برداشت.

به گزارش مشرق، سیدمراد محمدی در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا اظهار داشت: این پیکارها در حالی برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق آن مربوط به مبارزه وزن ۸۶ کیلوگرم بود که آرون بروکس جوان توانست در ۲ مبارزه دیوید تیلور را شکست دهد. به طور قطع مشخص شدن ترکیب تیم کشتی آزاد آمریکا تا حدودی به نفع کشتی‌گیران ما در المپیک پاریس خواهد شد چرا که بار روانی زیادی را از دوش ملی‌پوشان ما برداشته است. البته نباید از این موضوع غافل شد که این نفرات جوان می‌توانند تهدید جدی در المپیک نه تنها برای ملی‌پوشان کشورمان بلکه برای سایر مدعیان باشند.

وی این راهم گفت: شکست بروکس دور از ذهن نخواهد بود چرا که اکنون بار روانی به دلیل غیبت تیلور از کشتی کشورمان برداشته شد. پیروزی مقابل این حریف آمریکایی به طور قطع به تفکر و آنالیز دقیق کادر فنی تیم ملی بازمی‌گردد. مهم‌ترین اتفاقی که رخ داد مربوط به تغییر نفرات جوانی بود که به جای بزرگانی از جمله جی‌دن کاکس، توماس گیلمان و جردن باروز انتخاب شدند. البته کایل اسنایدر و کایل دیک نیز از نفرات باتجربه آمریکا در المپیک به حساب‌می‌آیند که می‌توانند در پاریس رقبای خود را به چالش بکشند.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۰۶ جهان در گوانگژو چین ادامه داد: حضور تیلور بار روانی زیادی را به کشتی ما تحمیل می‌کرد. تیلور به دلیل آمادگی خوب بدنی، شرایط را برای نماینده کشورمان طی این سال‌ها سخت کرده بود و همه رقبای او از جمله یزدانی، فشار و استرس زیادی مقابل او متحمل می‌شدند.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه همچنین در خصوص بازگشت کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد به روی تشک، گفت: حسن یزدانی با نظر پزشکان ۱۵ اردیبهشت ماه به روی تشک بازخواهد گشت و پس از آن سرمربی و کادر فنی در خصوص او تصمیم‌گیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد