Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین از اعطای جایزه بهترین رساله دکتری، انتخاب کتاب برگزیده و دفاع سه دقیقه‌ای در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شیخ کبیری در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه خوارزمی برگزار شد، به جزئیات برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: این کنفرانس هفتم و هشتم اسفندماه امسال در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بیش از ۳۰۰ مقاله از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به این کنفرانس ارائه شده است و از کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزلند، ترکیه، مالزی، سریلانکا، انگلستان، هند، آمریکا، الجزایر، عراق، مراکش و اتیوپی نیز جذب مقاله داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تیم داوری هفتمین کنفرانس لجستیک از کشورهای مختلفی اعم از ایتالیا، لهستان، مکزیک، جمهوری چک، فرانسه، آمریکا، پرتغال، مالزی، هند، اسلوانی، ترکیه، مکزیک، الجزایر، لیبی و مراکش تشکیل شده است.

شیخ کبیری گفت: در حوزه لجستیک دو محور وجود دارد که نخستین آن، این بود که تا ۸ سال پیش لجستیک تنها نقش پشتیبانی‌کننده داشت، البته این موضوع به جز حوزه حمل‌ونقل بوده است؛ اما در حال حاضر خوشبختانه لجستیک به عنوان یک کسب و کار محسوب می‌شود. 

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین ادامه داد: تناسب استراتژیکی در لجستیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که به عنوان محور توسعه بوده و باید زیرساخت‌های آن را بیش از گذشته فراهم کنیم. این در حالی است که کشور ایران به طور صد درصدی یک کشور لجستیکی است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم کاربرد این رشته را گسترش دهیم و در حال حاضر ما رتبه ۶۴ دنیا در این زمینه را داریم و رتبه امارات ۱۱ و آلمان نیز اول است.

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین اظهار کرد: در این کنفرانس مقالات به صورت حضوری، آنلاین و پوستر دیجیتال ارائه خواهد شد. در واقع این کنفرانس توانسته است از حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی در کمیته علمی و تیم داوری بهره بگیرد و فراهم شدن امکان نمایه‌شدن مقالات در پایگاه‌های علمی بین‌المللی و نیز چاپ مقالات در ژورنال‌ها سبب جذب مقالات از دانشگاه‌های کشورهای مختلف شده است.

به گفته شیخ کبیری، علاوه بر امکان ارائه مقالات به صورت حضوری، آنلاین و پوستر دیجیتال در کنفرانس فوق محیطی برای گفت‌وگو در مسائل مختلف لجستیک و زنجیره تأمین و ارائه دیدگاه‌های ذینفعان بخش‌های مختلف صنعتی نظیر صنایع خودروسازی، قضایی، گردشگری، فرودگاهی و... از طریق برگزاری پنل‌های تخصصی در این کنفرانس ایجاد خواهد شد. در واقع از دیگر جنبه‌های ویژه این کنفرانس وجود برنامه‌های جانبی متنوع از جمله برگزاری کارگاه‌های مفید، جایزه انتخاب بهترین رساله دکتری، مسابقه الگوریتم‌های فراابتکاری، دفاع سه دقیقه‌ای، جشنواره استارتاپ و تورهای لجستیکی فراهم است که این فرصتی فوق‌العاده برای کسب انتقال دانش و تجربه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین این فرصت را ایجاد می‌کند که صاحبان ایده، دانش و راهکار مناسب را به صنایع بدهند که همین امر باعث می‌شود افزایش کیفیت برای رونق تولید اتفاق بیفتد. 

شیخ کبیری با بیان اینکه رشته لجستیک در مقطع دکتری به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند، تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که تاکنون انجام شده است، ایجاد رشته تحصیلی لجستیک و زنجیره تأمین در کشور است که در دانشگاه‌های علمی کاربردی، غیرانتفاعی و امیرکبیر در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی شده است. در واقع در حال حاضر این رشته در مقطع دکترا به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند.

به گفته وی، یکی از ویژگی‌های کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین این است که بیش از ۵۰ دانشمند خارجی در آن حضور دارند. به طوری که این رشته از لحاظ اهمیت ۶۰ درصد دانش اقتصاد محسوب می‌شود. این در حالی است که رشته تحصیلی لجستیک در مقطع کاردانی در سال ۸۵، در مقطع کارشناسی در سال ۸۷، در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۰ و در مقطع دکترا در سال ۹۳ راه‌اندازی شده است. 

در ادامه دکتر ابوالفضل میرزازاده، دبیر علمی هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، لجستیک را یک علم میان رشته‌ای توصیف کرد و گفت: این علم رشته‌هایی نظیر اقتصاد، حسابداری، مهندسی عمران، علوم مالی و غیره را در مجموعه خود دارد، به همین جهت لجستیک یک علم میان رشته‌ای به شمار می‌رود. بنابراین در بخش علمی این کنفرانس بهترین رساله با داوری داوران داخلی و خارجی انتخاب خواهد شد.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تامین لجستیک، تاکید کرد: از ۳۰۰ مقاله علمی که در این کنفرانس ارسال شده است، حدود ۵۰ مقاله از کشورهای خارجی اعم از فرانسه،‌ آلمان، ایتالیا،‌ اسپانیا و انگلیس ارسال شده است و بیش از ۵۰ کشور آمادگی خود را برای حضور در این کنفرانس اعلام کردند، اما در این شرایط تا چه حد امکان حضور آنها محقق شود، قابل پیش‌بینی نیست.

وی اضافه کرد: در هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تامین لجستیک جوایزی به مقاله‌های برتر اختصاص داده می‌شود که میزان این جوایز بستگی به اسپانسرهای این کنفراس دارد و هنوز مشخص نشده است.

میرزازاده همچنین خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان تا ۵ بهمن ماه جاری می‌توانند مقاله‌های خود را در موضوعات لجستیکی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری

جایزه بهترین مستند چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.


چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آن‌ها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می‌کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باند‌های خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد؛ و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد، اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟