Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، سرهنگ حسین بهتویی کارشناس راهور و فرهنگ ترافیک و جمعی از بانوان فعال در حلقه‌های صالحین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

سرهنگ حسین بهتویی در این مراسم اظهار داشت: به دلیل اهمیت جایگاه بانوان باید از این ظرفیت که در خانواده‌ها تأثیر گذار است برای فرهنگ سازی و نهادینه شدن آموزش‌های ترافیکی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های مؤثر در جامعه برای فرهنگ سازی استفاده کنیم می‌توان به کاهش سوانح کمک کرد.

کاهش سوانح جاده‌ای با فرهنگ سازی بانوان

کارشناس راهور یادآور شد: در یک دهه گذشته سالانه ۲۸ هزار نفر در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دادند که خوشبختانه با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان و برنامه‌های فرهنگی توانستیم ضمن نهادینه کردن آموزش‌های ایمنی به کاهش سوانح کمک کنیم.

سرهنگ بهتویی اضافه کرد: در شرایطی که هر سال به تعداد خودروهای تولید شده و نیز جمعیت کشور و رانندگان اضافه شد اما با کارهای فرهنگی تعداد سوانح و کشته‌ها در سال ۹۵ به ۱۵ هزار نفر رسید که این کاهش سوانح و تلفات ارزشمند بود.

وی اظهار داشت: البته در یکی دو سال اخیر باز هم کشته‌ها به سالانه ۱۶ هزار نفر رسیده که گویای آن است که باید آموزش‌های عمومی و فرهنگ سازی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

سرهنگ بهتویی گفت: سوانح جاده‌ای خسارت جبران ناپذیر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی دارد و تا سال‌ها باید جامعه و خانواده‌ها خسارت سنگین آن را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: محاسبه خسارت خودرو شاید قابل جبران باشد اما آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، معلولیت، بی سرپرست شدن خانواده‌ها قابل جبران نیست.

کارشناس راهور و فرهنگ ترافیک استان قزوین یادآور شد: حمل و نقل از نیازهای اساسی عصر کنونی در رشد اقتصادی کشور است و باید تلاش کنیم تا زیرساخت حمل و نقل ایمن و سریعی داشته باشیم تا سرمایه‌های ملی کشور از دست نروند.

وی بیان کرد: از دست دادن سرمایه‌های ملی و کاهش ایمنی جاده‌ها، تأخیر در حمل و نقل، افزایش مصرف سوخت و پرونده‌های قضائی از پیامدهای افزایش سوانح جاده‌ای است و باید با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم در مسیر کاهش سوانح گام برداریم.

سرهنگ بهتویی تصریح کرد: در جهان فرهنگ رانندگی رعایت می‌شود و چون زیر ساخت‌های حمل و نقل در حد مطلوبی است شاهد کم بودن سوانح هستیم به طوری که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۲۳.۲ نفر و در آسیا ۱۳.۱ نفر است.

وی گفت: در ایران سوانح جاده‌ای دومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان است.

بهتویی اظهار داشت: در سال ۸۴ با وجود حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه کشته‌های سوانح ۲۷ هزار نفر بود که این آمار در سال ۹۷ گذشته با وجود ۳۴ میلیون دستگاه خودرو به حدود ۱۷ هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: هر نیم ساعت یک نفر و هر روز تعداد ۴۸ نفر در سوانح جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند و ۹۰۰ نفر مصدوم می‌شوند اما کسی آن را جدی نمی‌گیرد.

سرهنگ بهتویی اظهار داشت: وقتی یک هواپیما سقوط می‌کند و حدود ۲۰۰ نفر کشته می‌شوند ماه‌ها در رسانه‌ها از آن به عنوان حادثه دردناک و بزرگ یاد می‌کنند که این گونه نیز هست اما وقتی ماهانه به اندازه یک سانحه هوایی مردم کشته می‌شوند کسی آن را بزرگ نمی‌داند چون تصادف عادی شده است.

وی تغییر رویکرد و رفتارها را در فرهنگ سازی مؤثر دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات این است که برخی فکر می‌کند اگر بتوانند یک سره ۱۰ ساعت رانندگی کنند یک هنر است در حالی که بخشی از حوادث جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی و خستگی راننده است و ما در شرایطی که باید برای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کرده و سپس حرکت کنیم تا از سوانح کم شود.

سرهنگ بهتویی بیان کرد: حدود ۶۰ درصد سوانح رانندگی در ۲۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد لذا توصیه می‌شود رانندگان هر جا احساس خستگی کردند حتماً توقف کرده و پس از رفع خستگی ادامه مسیر دهند.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۵۱.۵ درصد کشته‌ها در سوانح جاده‌ای را افراد ۲۱ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهند که نیروی کار جامعه است و در این میان فوت در صحنه ۵۲.۳ درصد و فوت در مسیر بیمارستان هم ۴۶ درصد را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 4831484

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین ترافیک بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد سردار سلیمانی بوشهر ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان