Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@09:10:43 GMT

شاهکار هنرمند رنسانس آلمان کشف شد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۴۴۵

شاهکار هنرمند رنسانس آلمان کشف شد+تصاویر

کارشناسان معتقدند این نقاشی دیواری تازه کشف شده در کلیسای جامع سنت استفان وین، طرح اولیه‌ای است که به دست این نقاش ترسیم شده است. چنانچه این فرضیه درست از آب درآید، پرده از فصل ناشناخته‌ای از زندگی این هنرمند برمی دارد.

این نقاشی که طی سده‌ها زیر گرد و غبار مدفون شده بود، در جریان عملیات بازسازی کلیسای جامع سنت استفان پیدا شده؛ بنایی که بین سال‌های ۱۱۳۷ تا ۱۱۶۰ ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از کشف این اثر، اسقف اعظم کلیسا از محققان و دانشمندان خواست درمورد اصل بودن آن نظر دهند. اجماع به دست آمده نشان داد که نقاشی تقریبا به طور قطع کار دورر است یا دستکم در محل کار هنری وی ترسیم شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی آرت نت، طرح اولیه این نقاشی که قدمت آن به حدود سال ۱۵۰۵ بازمی گردد، روی گچ کشیده شده است. نقاشی مذکور طری است از سنت لئوپولد (St. Leopold) از قدیسان اتریش.

گفته می‌شود که دورر این نقاشی را برای دو بانوی مقدس ترسیم کرد، اما اثر را تکمیل نکرد. اگر چنین باشد، مشخص نیست که چرا وی شخصا این اثر را تکمیل نکرده است.

البته فرضیه‌ای مطرح است مبنی بر اینکه ماکسیمیلیان اول امپراطور مقدس روم سفارش این نقاشی را داده بود، فردی که دورر را حدود سال ۱۵۱۲ استخدام کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که روابط این دو قبل از آن سال ایجاد شده باشد.

کلیسای جامع سنت استفان اکنون پروژه‌ای را آغاز کرده و با تمیز کردن این اثر، نمونه‌های کوچکی از آن را برای آزمایش شیمیایی جدا کرده است.



دورر در سال ۱۴۷۱ به دنیا آمد و ۱۵۲۸ از دنیا رفت. وی نقاش، حکاک و ریاضیدان آلمانی بود و با حکاکی روی چوب و فلزات، آثاری بی همتا آفرید که در سراسر مغرب زمین دست به دست چرخید. بسیاری از هنرشناسان وی را بزرگترین هنرمند تاریخ نقاشی آلمان می‌دانند. دورر یکی از چهره‌های تاریخ هنر بود که در زمان حیات به اوج شهرت و اعتبار رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش آلمان رنسانس کلیسا دوره رنسانس نقاشی تابلو نقاشی وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب به نویسندگی پرویز امینی درباره دوران کودکی نقاش برجسته ایرانی سید علی‌اکبر صنعتی و فراز و نشیب‌هایی است که در دوران دوری از خانواده با او همراه بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در بچگی ذوق نقاشی در من سرشار بود، به نحوی که تمام دیوار‌ها را با نقاشی‌های خودم سیاه می‌کردم و این جوشش غریب باعث می‌شد که حتی در سر کلاس‌های درس به جای گوش کردن به درس‌ها، به نقاشی از صورت معلمان بپردازم و برای همین هم همیشه تنبیه می‌شدم.»

مجموعه کودکی نامداران در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شامل داستان‌هایی است که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.

در پشت جلد مجموعه «کودکی نامداران» آمده است: «هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتماد به نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • خودنمایی لوکس‌ترین خودروی خیابان‌های تهران؛ شاهکار ۱۰ میلیاردی! | فیلم
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • عکس| واکنش جورجینا به شاهکار رونالدو
  • (ویدئو) شاهکار جدید طارمی؛ پاس گل مهدی برای پورتو به یاد پرسپولیس!
  • شاهکار رئیس؛ جام شماره 61 فلورنتینو پرز با رئال مادرید
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی