Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:08:32 GMT

فراخوان جایزه ملی شعر جم تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۶۹۷

فراخوان جایزه ملی شعر جم تمدید شد

دبیر جایزه ملی شعر جم روز سه‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جایزه شعر جم در ۲ سال نخست در محدوده جغرافیایی استان بوشهر و پنج  استان جنوبی کشور برگزار شد اما سومین دوره آن امسال در سطح ملی و با حضور شاعران سراسر کشور برگزار می‌شود.

مجید اجرایی اظهار داشت: به سبب تقاضای جمع زیادی از شاعران کشور و با توجه به حوادث پیش آمده متعدد در دی‌ماه، مهلت حضور در جایزه ملی شعر جم تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی ایران می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه  جاری آثار خود را از طریق سایت jampoetry.ir به دبیرخانه جایزه ملی شعر جم ارسال کنند.

دبیر جایزه ملی شعر گفت: اسامی داوران این رخ داد ادبی نیز بزودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: جایزه ملی شعر جم در ۱۳ بخش برگزار می‎شود که این بخش‌ها شامل شعر موزون (کتاب منتشر شده، کتاب منتشر نشده و شعر غیر مجموعه‌ای)، شعر آزاد (کتاب منتشر شده، کتاب منتشر نشده و شعر غیر مجموعه‌ای)، نقد شعر (کتاب منتشر شده و آثار منتشر شده در مطبوعات) و بخش ویژه جم (کتاب شعر منتشر شده، کتاب شعر منتشر نشده، شعر غیر مجموعه ای، کتاب پژوهشی منتشر شده و کتاب پژوهشی منتشر نشده) است.

اجرایی بیان کرد: اختتامیه سومین جایزه ملی شعر جم در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه امسال و در شهر جم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جایزه ملی، برای نخستین بار بخشی مستقل تحت عنوان نقد ادبی (شعر) را در ساختار جایزه گنجانده و به آن پرداخته‌ایم و  پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به اهمیت نقد شعر، از این بخش استقبال خوبی صورت گیرد.

برچسب‌ها بوشهر شعر و ادب فارسی فرمانداری جم جایزه ادبی واو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شعر و ادب فارسی فرمانداری جم جایزه ادبی واو بوشهر شعر و ادب فارسی فرمانداری جم جایزه ادبی واو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد