Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه در علوم قرآن اموزان برگزار می‌شود گفت: 2817 نفر از استان در این آزمون شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت و گو با ایکنا از سمنان، با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه در علوم قرآن‌آموزان برگزار می‌شود گفت: چهار عنوان گروه برای این آزمون تعریف شده است.

وی ادامه داد: گروه اول تفسیر درک و معانی سوره بقره ، گروه دوم معارف اهل بیت شامل ترجمه نهج‌البلاغه ، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، گروه سوم حفظ قرآن در 10 رشته حفظ جزء سی، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اخر، حفظ پنج جزء اول ، ده جزء اول، 15 جزء اول ، 20 جزء اول ، 25 جزء اول و حفظ کل را شامل می‌شود.

نورمحمدی با اشاره به اینکه گروه چهارم بخش الکترونیک در رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع) است یادآور شد: روخوانی آنلاین قرآن به صورت الکترونیکی 25 و 26 دی برگزار شد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از شرکت 428 نفر در بخش روخوانی در گروه آزمون الکترونیک و 306 نفر در سبک زندگی و سیره معصومین خبر داد و متذکر شد: در این گروه جمعا 734 نفر شرکت کرده‌اند.

به گفته وی؛ بخش کتبی این آزمون 11 بهمن به صورت متمرکز و سراسری در دو بخش بالای 10 سال برگزار می‌شود و فقط بخش حفظ در اسفند ماه به صورت شفاهی برای زیر 10 سال برگزار خواهد شد.

نورمحمدی با تاکید بر اینکه 2817 نفر در استان در این آزمون شرکت کرده‌اند گفت: شهرستان شاهرود 884 نفر سمنان 980 ، گرمسار 148، مهدیشهر 173، میامی 140 ، ارادان 113 و سرخه 71 نفر ثبت نام کرده‌اند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: روخوانی حفظ جزء سی با 451 نفر بیشترین شرکت کننده در سطح استان را داشته و در بخش روخوانی الکترونیکی 428 نفر دومین رشته را به خود اختصاص داده است.

این مسئول قرآنی استان با تاکید بر اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 8 حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد اظهار کرد: محل‌های برگزاری در مرکز استان، سمنان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، شاهرود دبیرستان نمونه علامه طباطبایی، دامغان مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی، گرمسار نگارخانه بهار، مهدیشهر موسسه قرآنی مصباح المنیر، آرادان دبیرستان شهید مدرسی ، میامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرخه جامعه القرآن این شهرستان خواهد بود و صدور کارت از امروز 98/11/1 از طریق سایت www.quranedu.ir امکان پذیر است.

وی متذکر شد: حد نصاب در آزمون کتبی 70 و الکترونیکی 80 است که به تمامی شرکت‌کنندگانی که نمرات آنها بالای 90 باشد لوح تقدیر وتمامی کسانی که رتبه 100 را کسب نمایند جوایز کشوری به آنها اعطا و نمره 70 تا 80 گواهی‌نامه معتبر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن شرکت 2 هزار سمنانی ازمون قران و عترت سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک