Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر که با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال آغاز شده اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مدت اولیه پیمان عملیات لایروبی ۱۰ ماه (۲ماه تجهیزکارگاه و ۸ ماه عملیات اجرایی) است که پیش بینی می‌شود این طرح اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نوبرانی افزود: در این طرح در مجموع پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات لایروبی صورت می‌گیرد که با تحقق این مهم زمینه تردد کشتی‎های تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‎شود.

او ادامه داد: با انجام عملیات لابروبی کانال دسترسی عمق کانال خارجی به  ۱۰،۸ و کانال داخلی به  ۱۰.۳ متر خواهد رسید.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در قالب طرح لایروبی کانال و با هدف تامین ایمنی تردد شناور‌ها و تعریض حوضچه چرخش بندر بوشهر، تاکنون ۳۷۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام گرفته است.

نوبرانی همچنین با اشاره به اجرای تاسیسات زیربنایی جزیره نگین گفت: این طرح شامل راه، معابر، تاسیسات برقی، مکانیکی (از قبیل اطفاء حریق، آبرسانی)، با مبلغ اعتبار ۸۵ میلیارد تومان با حدود ۱۸ درصد پیشرفت در حال اجراست.

او افزود: اکنون این طرح در مرحله عملیات اجرایی راه و زیرسازی آن نیز انجام گرفته و در مرحله اجرای تونل انرژی برای عبور تاسیسات است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: نخستین بار در بنادر کشور تونل انرژی با این ابعاد و اندازه اجرا می‎شود و پیش بینی زمان تکمیل طرح نیز اواخر سال آینده است.

نوبرانی گفت: طرح دیگر نیز ساخت جاده دسترسی به جزیره نگین به طول ۹،۴ کیلومتر همراه یک دستگاه پل ۱۷۴ متری است که مبلغ اعتبار آن ۶۳ میلیارد تومان است.

او بیان کرد: این طرح اکنون ۱۲ درصد پیشرفت دارد و اواخر سال آینده به بهره‎برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر انرژی جاده کشتی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن

رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۴ مایل دریایی در شمال غرب المخای یمن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین گزارش داد که این کشتی دچار آسیب شده اما خدمه آن در سلامت کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان