Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روند دادرسی لوایح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا روز اول بهمن ماه (امروز) از سر گرفته می‌شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا قرار است شش روز در هفته جریان داشته باشد و روزهای یک‌شنبه تعطیل خواهد بود.
مجلس نمایندگان آمریکا رأی به استیضاح دونالد ترامپ داده و در همین راستا نیز ادامه این روند به مانند دادگاه در مجلس سنا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جان رابرتس، قاضی ارشد آمریکا به‌مانند «قاضی» ناظر، روند استیضاح را اداره خواهد کرد. طرفین در روند استیضاح ترامپ دعوی و اظهارات اولیه خود را ارائه کرده اند.
دمکرات‌ها روز 28 دی ترامپ را متهم کردند «با سوءاستفاده از قدرت نهاد تحت ریاستش» بر دولت اوکراین «فشار آورده تا در انتخابات آمریکا، برای رسیدن به منافع سیاسی خود دخالت کند؛ و سپس تلاش کرده تا با ممانعت از انجام تحقیقات در مورد این اقدام خلاف، بر قضایا سرپوش بگذارد».
شرحی از دفاعیات تیم وکلای ترامپ که 110 صفحه است، می‌گوید رئیس‌جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده و جرمی مرتکب نشده است.
وکلای دونالد ترامپ نوشته‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا «از قانون اساسی به‌طور خطرناکی منحرف شده که سنا باید فورا و شدیدا آن را محکوم کند».
انتظار می‌رود روز 21 ژانویه (اول بهمن) بر سر پیشنهادهای میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا، در مورد روند استیضاح مباحثه و رای‌گیری انجام گیرد.
سناتور مک‌کانل قوانین و ضوابطی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن دمکرات‌ها و وکلای کاخ سفید، هر یک 24 ساعت برای طرح دعوی و دادخواهی اولیه خود وقت خواهند داشت.
انتظار می‌رود دمکرات‌ها تلاش کنند تغییراتی در ضوابط پیشنهادی مک‌کانل ایجاد کنند تا به این طریق شاهدانی به روند دادرسی احضار شوند.
پس از تصویب مقررات، دمکرات‌های مجلس نمایندگان که به‌مانند «دادستان‌ها» در این دادگاه عمل خواهند کرد، علیه دونالد ترامپ طرح دعوی خواهند کرد.
برکناری ترامپ به دو سوم آرای نمایندگان سنا نیاز دارد. از آن‌جایی که اکثریت در سنا با سناتورهای جمهوری‌خواه است، چنین چیزی تقریبا غیرممکن برآورد شده‌است.

«رسوایی ملی» در روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا
یک مقام ارشد دمکرات‌ها از اقدام رهبر اکثریت سنا مبنی بر ارائه جدول زمانبندی فشرده و کوتاه برای اجرای مرحله اقامه دعوی و مباحث مربوط به محاکمه ترامپ انتقاد کرد و آن را "رسوایی ملی" خواند.
به گزارش نشریه نیویورک پست، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز گذشته جدول زمانبندی شده ای را ارائه کرد که براساس آن مدیران مجلس نمایندگان آمریکا و تیم حقوقی مدافع دونالد ترامپ فقط دو مقطع (در مجموع 24 ساعت) برای اقامه دعوا و مباحث اولیه در طرح استیضاح دونال ترامپ در سنا زمان خواهند داشت. دموکرات ها معتقدند این دو مقطع 24 ساعته برای ارائه و بدست آوردن اطلاعات لازم، کوتاه و ناکافی است.
در همین حال دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام مک‌کانل را تلاشی برای کتمان کردن سوءمدیریت ترامپ توصیف کردند. چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات ها در سنا این جدول زمانبندی شده میچ مک کانل را" رسوایی ملی" خواند.
شومر افزود: آشکار است که میچ مک‌کانل تصمیم خود را گرفته تا دسترسی به شاهدان و اسناد بسیار سخت تر شود. این چیزی نیست جز رسوایی ملی.
مک کانل اعلام کرده این 24 ساعت طی دو روز انجام شود. پیش از این در روند استیضاع بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا این دوره طی چهار روز انجام شد.
اعضای سنای آمریکا روز سه شنبه این جدول زمانی اعلام شده از سوی میچ مک کانل را بررسی خواهند کرد.
در این میان تیم وکلای مدافع دونالد ترامپ که سعی در به انحراف کشاندن و مانع تراشی در برابر فراینده استیضاح وی را دارند، تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را انحرافی خطرناک از قانون اساسی دانسته و گفته‌اند که مجلس سنا باید آن را محکوم کند. تیم وکلای ترامپ ادعا می کند که او "هیچ کاری اشتباه نکرده" و اصلا مستحق استیضاح نیست.
مقرر شده خلاصه ای از دفاعیه وکلای ترامپ در دادگاه استیضاح سنا با جزییات بیشتری در دفاع علیه اقدامات دموکرات ها که قصد برکناری رییس جمهوری از کاخ سفید را دارند، ارائه شود.
از سوی دیگر، تشکیل پرونده 110 صفحه ای از طرف کاخ سفید که حالا لحنی حقوقی تر پیدا کرده هنوز بر محور اینکه ترامپ هیچ کار اشتباهی نکرده، استوار است.
براساس مدارک تهیه شده توسط تیم وکلای ترامپ، ادعای موافقان استیضاح مبنی بر سوء استفاده ترامپ از قدرت در ماجرای اوکراین گیت تخلف از قانون اساسی نبوده است. آنها بر این باور هستند که دموکرات های مجلس نمایندگان از ابتدا مصمم بودند که به هر طریق راهی پیدا کنند تا با استفاده از استیضاح به عنوان یک ابزار سیاسی نتیجه انتخابات سال 2016 را تغییر دهند که همه این موارد انحراف خطرناک قانون اساسی است و مجلس سنا باید سریع و همه جانبه آن را محکوم کند.
یش از این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای رای مثبت دادند که به موجب آن، پرونده استیضاح ترامپ با سازوکار تعریف شده، به سنای آمریکا ارسال می‌شود. این قطعنامه پس از آن تصویب می شود که مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را در دو موضوع "سوء استفاده از قدرت" و "جلوگیری از عدالت" به منظور اخلال در کار کنگره گناهکار تشخیص و به استیضاح او رای دادند.

ترامپ سوگند شکسته و باید برکنار شود
روز یکشنبه قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی 111 صفحه‌ای درباره ادله خود جهت استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور را برای مجلس سنا شرح دادند.
به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دموکرات‌ها در این گزارش تاکید کردند که ترامپ با شکستن سوگند خود (ریاست‌جمهوری) به اعتماد عمومی خیانت کرده و باید از قدرت کنار گذاشته شود.
در این گزارش اظهارات و شهادت‌های علنی و خصوصی ده‌ها شاهد از جمله سفرای آمریکا در کشورهای مختلف، مسئولان امنیتی و دولتی عالی‌رتبه، ذکر شده که همگی نگرانی‌های خود را از تعاملات ترامپ با اوکراین و درخواست عمل متقابل بیان کردند.
به نوشته آسوشیتدپرس، هدایت‌کنندگان طرح استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا در این گزارش آورده‌اند که مدارک محکمی از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» توسط ترامپ وجود دارد.
این گزارش 111 صفحه‌ای سپس خطاب به مجلس سنا، که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های ترامپ است، می‌گوید اکنون باید دید آیا اعضای سنا اعمال غیرقانونی ترامپ را می‌پذیرند و به وظیفه خود در چارچوب قانون اساسی آمریکا عمل می‌کنند یا خیر.

واکنش تیم وکلای ترامپ به استیضاح وی
وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به استیضاح وی این اقدام را غیرقانونی و در راستای دخالت در نتایج انتخابات عنوان کردند.
یک منبع نزدیک به تیم وکلای ترامپ گفت: طرح موضوع استیضاح که از سوی دموکرات ها در مجلس نمایندگان ارائه شده است حمله ای خطرناک به حقوق مردم آمریکا در انتخاب آزاد رئیس جمهورشان است.
وی افزود: این اقدام تلاشی غیرقانونی برای لغو نتایج انتخابات 2016 و دخالت در انتخابات 2020 است که قرار است چند ماه دیگر برگزار شود.

درخواست دموکرات‌ها برای اعلام جزئیات استیضاح
دموکرات‌های آمریکا از مجلس سنا خواسته اند جزئیات برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ را به وضوح منتشر کنند
به گزارش سی ان ان دموکرات‌های آمریکا از مجلس سنا خواسته اند جزئیات برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ را به وضوح منتشر کنند.
درحالیکه تا برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فقط یک روز باقی مانده است، اما قوانین حاکم بر جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ همچنان برای نمایندگان مجلس نمایندگان مشخص نیست.
جمهوریخواهان که تاکنون تلاش کردند مدارک جدید در ارتباط با استیضاح را محدود کنند اکنون تلاش می‌کنند مدت زمان برگزاری جلسات استیضاح را کوتاه کنند.
چهار منبع مطلع به سی ان ان گفتند سران جمهوریخواه سنا قصد دارند به جای اختصاص 20 ساعت برای جلسه آغازین استیضاح و مطرح کردن استدلال‌ها در طی 10 روز - نظیر استیضاح بیل کلینتون - دو جلسه 12 ساعته به هر دو طرف (دموکرات و جمهوریخواه) اختصاص دهند. با توجه اینکه هیچ برنامه رسمی برای برگزاری استیضاح ارائه نشده است دموکرات‌ها فشار به میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا را افزایش داده اند.
سناتور چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنا گفت: میچ مک کانل درباره پیشنهادش بسیار مخفی کاری دارد. دو پاسخ و دلیل واضح وجود دارد. پاسخ اول این است که وی قصد دارد این جلسات را خیلی سریع و با عجله برگزار کند، چون از اینکه مردم آمریکا چیز‌هایی را بشنوند می‌هراسد. پاسخ و دلیل دوم این است که وی می‌ترسد مدارک بیشتری علیه (ترامپ) ارائه شوند.
سی ان ان افزود: دونالد ترامپ تا ظهر روز دوشنبه به وقت آمریکا فرصت دارد تا دفاعیات خود را به دبیر سنا تقدیم کند. پس از آنکه دموکرات‌ها گزارش 111 صفحه‌ای را تقدیم سنا کرده بودند - و در آن رفتار رئیس جمهور را بدترین کابوسِ تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا توصیف کردند- وکلای ترامپ این هفته واکنش شدیدی از خود نشان دادند.
وکلای رئیس جمهور مفاد ارائه استیضاح در گزارش مجلس نمایندگان را تلاشی وقیحانه و غیرقانونی برای سرنگون کردن رای مردم در انتخابات 2016 و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 دانستند. سناتور‌های جمهوریخواه که به عنوان هیئت منصفه رای خواهند داد از هم اکنون خود را برای دفاع از این ادعا آماده کرده اند.
سناتور دیوید پِردو سناتور جمهوریخواه ایالت جرجیا گفت من شخصا ترجیح می‌دهم که شاهد باشم این چیز‌ها خیلی سریع رد شوند، چون این روند در مجلس نمایندگان مشروعیت نداشت.
سناتور لیندزی گراهام هم گفت این اقدام از پیش طراحی شده بود و به ترور و انتقام گیری سیاسی شباهت دارد. کاری که آن‌ها دارند در قبال ریاست جمهوری انجام می‌دهند خطری برای خود نهاد ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!