Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار سید کمال هادیانفر در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات فرماندهی انتظامی استان فارس در شیراز، با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی در کشور به اندازه نیروی انتظامی با مردم ارتباط ندارد، اظهار داشت: امروز حدود ۸۵ میلیون شهروند داریم که یا راننده، یا سرنشین و یا عابر پیاده هستند، بنابراین به نحوی با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی با گذشته بسیار متفاوت شده است، افزود: تنها با نگاه سلبی نمی‌توان کار‌ها را پیش برد، بلکه باید با مهربانی، درایت و مدیریت قوی اقدامات لازم را انجام داد.
رییس پلیس راهور ناجا ۴ وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی را مدیریت ترافیک، تأثیر در ترددها، ایمنی در تردد و خدمات راهور عنوان کرد و گفت: در بخش ایمنی ترددها، ۳۳ سازمان در کشور نقش دارند که سهم پلیس ۲۰ درصد است.
سردار هادیانفر تأکید کرد: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی کشور‌ها نظم و انضباط ترافیکی است و در کشور ما نیز پیشرفت‌های زیادی در این خصوص حاصل شده است.
وی به نقش ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: این طرح که از چند سال پیش آغاز شد، بسیار تأثیر گذار بود به نحوی که کودکان آن زمان، امروز در جامعه تأثیر گذار هستند.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته، ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور کشته شده اند، گفت: ۳ هزار راننده از این آمار عامل مرگ افراد و مقصر حادثه بوده اند.
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی ۷ درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد می‌کنند، خاطر نشان کرد: از مجموع تصادفات رانندگی، ۵۱ درصد در صحنه، ۶ درصد در طول انتقال و ۴۳ درصد نیز در مراکز درمانی و یا بعد از ترخیص جان خود را از دست می‌دهند.
وی تصریح کرد: ۹۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عامل انسانی است که نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.
رییس پلیس راهور ناجا ۴ عامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز (به ویژه در جاده‌های دوطرفه)، عدم توجه به جلو (با محوریت استفاده از تلفن همراه) و خستگی و خواب آلودگی را عامل وقوع ۸۲ درصد تصادفات رانندگی در کشور اعلام کرد و گفت: متوسط سرعت در جاده‌های کشور ۷۸/۵ کیلومتر و در استان فارس ۸۲/۵ کیلومتر در ساعت است که در این خصوص باید در سطح استان فارس سرعت کنترل گردد.
سردار هادیانفر بر لزوم استفاده کلیه سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی تأکید کرد و گفت: استفاده از کمربند برای کلیه سرنشینان خودرو الزامی است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس و ۶۰۰ هزار کامیون در کشور، افزود: رانندگان اتوبوس نباید بیشتر از ۹ ساعت رانندگی کنند، ولی به دلیل در آمد پایین و مشکلات اقتصادی مجبور به کار اضافی می‌شوند که در عین حال این موضوع تخلف محسوب می‌شود و به شدت با آن برخورد خواهد شد.
رییس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: کلیه مسئولان در بخش‌های مختلف استان فارس باید برای کاهش و پیشگیری از تصادفات رانندگی اقدامات لازم را انجام دهند تا همچنان استان فارس را در کاهش تصادفات رانندگی در کشور سرآمد ببینیم.
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادفات رانندگی انسان پلیس راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز